A távolból üzengetnek egymásnak a Volvók

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.25. 15.43

Esztétikai helyett tartalmi modellfrissítésen esik át a Volvo 90-es modellcsaládja. Megjelenik a kínálatban a vehicle-to-vehicle kommunikációs technológia.

Megyünk az esőben, előttünk beláthatatlan kanyar – és a kijáratánál, paff, ott áll vészvillogózva egy lerobbant kocsi. Ismerős úton előzünk, tudjuk, nem lehet baj – kivéve, hogy olajfolt díszíti az aszfaltot. Az autóvezetésben a ’valószínűleg’, a ’szerintem’ és az ezekhez hasonló fogalmak túlságosan nagy luxust testesítenek meg, aki elbízza magát, saját és mások életével játszik.

Kivéve persze, ha időben szól neki valaki: vedd el, akadály van az úton, lassíts, csúszik az aszfalt.

 

Ezt kínálják a vehicle-to-vehicle (V2V), azaz járművek közötti kommunikációs megoldások: ha az egyik autó menetstabilizálója működésbe lép valamilyen oknál fogva, a jelenségről és a mért paraméterekről gyorsan jelentést állít össze a rendszer (nem állami cégről, hanem számítógépről van szó, tehát kb. semeddig sem tart), és azt szétküldi a környéken lévő összes autónak.

Persze nem közvetlenül, mert akkor csak azokat érhetné el, akik a következő másodpercekben arra járnak: az adatok felmennek egy felhő adatbázisba, és onnan automatikusan letöltődnek minden, az adott koordinátapontok környékén járó autóba.

Slippery road alert, graphics

Hogy ez az útviszonyokra vonatkozó adat, mint a Volvo Slippery Road Alert funkciójánál, vagy egyszerűen egy másik autó vészvillogójának működése jelzi, hogy valami itt nem stimmel (Hazard Light Alert), az már csak részletkérdés, a jövőben ezer más érzékelő adatai is átlőhetők egyik autóból a másikba. Egyelőre a svéd és norvég volvósok élvezhetik a rendszer előnyeit, később más piacokon is bevezethetik azt, ami pedig más modelleket illet, a Volvónál alkalmazott, közös moduláris padlólemeznek köszönhetően villámgyorsan és megbízhatóan átörökíthető a funkció például a hamarosan érkező 60-as szériába.

A 90-es család modellfrissítése egyéb funkciókat is hozott: mostantól van Android Auto is a fedélzeten (eddig csak Apple CarPlay volt), a hajtásláncok választéka egy takarékos, négyhengeres dízellel bővült, kézi vagy automata váltóval, első vagy összkerékhajtással, és egy új barna fényezést is kapott a széria.

Bestcars

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.