A távolból üzengetnek egymásnak a Volvók

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.25. 15.43

Esztétikai helyett tartalmi modellfrissítésen esik át a Volvo 90-es modellcsaládja. Megjelenik a kínálatban a vehicle-to-vehicle kommunikációs technológia.

Megyünk az esőben, előttünk beláthatatlan kanyar – és a kijáratánál, paff, ott áll vészvillogózva egy lerobbant kocsi. Ismerős úton előzünk, tudjuk, nem lehet baj – kivéve, hogy olajfolt díszíti az aszfaltot. Az autóvezetésben a ’valószínűleg’, a ’szerintem’ és az ezekhez hasonló fogalmak túlságosan nagy luxust testesítenek meg, aki elbízza magát, saját és mások életével játszik.

Kivéve persze, ha időben szól neki valaki: vedd el, akadály van az úton, lassíts, csúszik az aszfalt.

 

Ezt kínálják a vehicle-to-vehicle (V2V), azaz járművek közötti kommunikációs megoldások: ha az egyik autó menetstabilizálója működésbe lép valamilyen oknál fogva, a jelenségről és a mért paraméterekről gyorsan jelentést állít össze a rendszer (nem állami cégről, hanem számítógépről van szó, tehát kb. semeddig sem tart), és azt szétküldi a környéken lévő összes autónak.

Persze nem közvetlenül, mert akkor csak azokat érhetné el, akik a következő másodpercekben arra járnak: az adatok felmennek egy felhő adatbázisba, és onnan automatikusan letöltődnek minden, az adott koordinátapontok környékén járó autóba.

Slippery road alert, graphics

Hogy ez az útviszonyokra vonatkozó adat, mint a Volvo Slippery Road Alert funkciójánál, vagy egyszerűen egy másik autó vészvillogójának működése jelzi, hogy valami itt nem stimmel (Hazard Light Alert), az már csak részletkérdés, a jövőben ezer más érzékelő adatai is átlőhetők egyik autóból a másikba. Egyelőre a svéd és norvég volvósok élvezhetik a rendszer előnyeit, később más piacokon is bevezethetik azt, ami pedig más modelleket illet, a Volvónál alkalmazott, közös moduláris padlólemeznek köszönhetően villámgyorsan és megbízhatóan átörökíthető a funkció például a hamarosan érkező 60-as szériába.

A 90-es család modellfrissítése egyéb funkciókat is hozott: mostantól van Android Auto is a fedélzeten (eddig csak Apple CarPlay volt), a hajtásláncok választéka egy takarékos, négyhengeres dízellel bővült, kézi vagy automata váltóval, első vagy összkerékhajtással, és egy új barna fényezést is kapott a széria.

Bestcars

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.