Még erősebb, még gyorsabb Lotus

Lotus Exige Sport 380

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.24. 10.56

A tavaly bemutatott Exige Sport 350 bátyja maga a megtestesült veszedelem, irgalmatlan teljesítményét nem rejti elektronikus védőháló mögé.

Szűretlen és analóg: manapság mindenki ezeket az értékeket keresi, aki egy picit is trendi, vagy csak elege van a túlszabályzott valóságból. A Lotus is ezeket a kifejezéseket használja új utcai versenyautójával kapcsolatban, de az isten legyen irgalmas azzal a hipszterrel, aki gyakorlatlanul befészkeli magát a szervó nélküli kormány mögé, az Exige Sport 380 még kegyetlenebb, még nyersebb, és persze ezért megfelelő körülmények között még szórakoztatóbb, mint a tavaly bevezetett Exige Sport 350.

Rengeteg részletfotó a galériában, kattints a képre!

A menetkészen 1,1 tonnás autó hajtását a megszokott 3,5 literes kompresszoros V6-os 380 lóerős, 410 Nm-es kivitelére bízták. A mérnökök módosították a kompresszor csigáját, megnövelték a töltőnyomást, lecserélték az üzemanyag-szivattyút, átprogramozták a motorvezérlést, és felszerelték az Evora Sport 410 kipufogórendszerét. Hogy mennyi benzin folyik le az átdolgozott motor torkán, azt nem közli a gyár, de sokatmondó tény, hogy a 40 literes szabvány tank helyére egy 48 literest építettek be.

Lotus Exige Sport 380

A váltó (ezt is olaj hűti, gondolj bele!) természetesen kézi, mégpedig gyönyörű, nyitott kulisszával, benne mart és öntött alumínium komponensekkel. Jövő tavasztól automata is kérhető majd, szekvenciális üzemmóddal, alumínium váltófülekkel, ahogy kell.

Alaphelyzetben persze él a Lotus Exige elektronikus védvonala, ám ez a dinamikus teljesítmény-szabályozó rendszer (DPM) sport és verseny fokozatában kiiktatható, vagy legalábbis kitolható addig a beavatkozási tartomány, hogy a gumik is, mi is sikongassunk egy kicsit. A DPM harsányabb gázreakciókat is biztosít.

Exige Sport 380 Wheel Image

Nem csak a hajtáslánc más, az aerodinamikai csomagot is átdolgozták. Míg a közeg-ellenállási együttható ugyanaz, mint az Exige Sport 350 esetében volt, a számtalan szénszálas vagy gumi légterelő, szárnyacska, csatorna és egyebek a kistesó 88 kilója helyett 140 kilóval nyomja a földhöz az autót csúcssebességnél, azaz 286 km/óránál.

A számtalan szénszálas elem, a polikarbonát hátsó szélvédő, a karbon versenyülések, a lítiumion indítóakku, no meg a fent említett, nyitott váltókulissza, a kovácsolt alufelnik, az AP Racing nyeregbe fogott könnyített féktárcsák vagy az egyszerűsített hátsó világítás összesen több mint 26 kilót faragnak le az Exige tömegéből.

Exige Sport 380 Rear Wing Image

Ennél is fontosabb, hogy mélyebbre került a tömegközéppont, így az autó nem csapja agyon az opciós Track csomagban kapható, állítható futómű képességeit. További súlymegtakarítást hozhat a titán kipufogórendszer, a karbon küszöb, de az is javít a menetdinamikán, ha nem kérjük a légkondit vagy a bluetooth-os rádiót.

Az autó alapára 67 900 font, ami 23 százalékkal drágábbá teszi az Exige Sport 350-nél.

Bestcars

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.