Még erősebb, még gyorsabb Lotus

Lotus Exige Sport 380

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.24. 10.56

A tavaly bemutatott Exige Sport 350 bátyja maga a megtestesült veszedelem, irgalmatlan teljesítményét nem rejti elektronikus védőháló mögé.

Szűretlen és analóg: manapság mindenki ezeket az értékeket keresi, aki egy picit is trendi, vagy csak elege van a túlszabályzott valóságból. A Lotus is ezeket a kifejezéseket használja új utcai versenyautójával kapcsolatban, de az isten legyen irgalmas azzal a hipszterrel, aki gyakorlatlanul befészkeli magát a szervó nélküli kormány mögé, az Exige Sport 380 még kegyetlenebb, még nyersebb, és persze ezért megfelelő körülmények között még szórakoztatóbb, mint a tavaly bevezetett Exige Sport 350.

Rengeteg részletfotó a galériában, kattints a képre!

A menetkészen 1,1 tonnás autó hajtását a megszokott 3,5 literes kompresszoros V6-os 380 lóerős, 410 Nm-es kivitelére bízták. A mérnökök módosították a kompresszor csigáját, megnövelték a töltőnyomást, lecserélték az üzemanyag-szivattyút, átprogramozták a motorvezérlést, és felszerelték az Evora Sport 410 kipufogórendszerét. Hogy mennyi benzin folyik le az átdolgozott motor torkán, azt nem közli a gyár, de sokatmondó tény, hogy a 40 literes szabvány tank helyére egy 48 literest építettek be.

Lotus Exige Sport 380

A váltó (ezt is olaj hűti, gondolj bele!) természetesen kézi, mégpedig gyönyörű, nyitott kulisszával, benne mart és öntött alumínium komponensekkel. Jövő tavasztól automata is kérhető majd, szekvenciális üzemmóddal, alumínium váltófülekkel, ahogy kell.

Alaphelyzetben persze él a Lotus Exige elektronikus védvonala, ám ez a dinamikus teljesítmény-szabályozó rendszer (DPM) sport és verseny fokozatában kiiktatható, vagy legalábbis kitolható addig a beavatkozási tartomány, hogy a gumik is, mi is sikongassunk egy kicsit. A DPM harsányabb gázreakciókat is biztosít.

Exige Sport 380 Wheel Image

Nem csak a hajtáslánc más, az aerodinamikai csomagot is átdolgozták. Míg a közeg-ellenállási együttható ugyanaz, mint az Exige Sport 350 esetében volt, a számtalan szénszálas vagy gumi légterelő, szárnyacska, csatorna és egyebek a kistesó 88 kilója helyett 140 kilóval nyomja a földhöz az autót csúcssebességnél, azaz 286 km/óránál.

A számtalan szénszálas elem, a polikarbonát hátsó szélvédő, a karbon versenyülések, a lítiumion indítóakku, no meg a fent említett, nyitott váltókulissza, a kovácsolt alufelnik, az AP Racing nyeregbe fogott könnyített féktárcsák vagy az egyszerűsített hátsó világítás összesen több mint 26 kilót faragnak le az Exige tömegéből.

Exige Sport 380 Rear Wing Image

Ennél is fontosabb, hogy mélyebbre került a tömegközéppont, így az autó nem csapja agyon az opciós Track csomagban kapható, állítható futómű képességeit. További súlymegtakarítást hozhat a titán kipufogórendszer, a karbon küszöb, de az is javít a menetdinamikán, ha nem kérjük a légkondit vagy a bluetooth-os rádiót.

Az autó alapára 67 900 font, ami 23 százalékkal drágábbá teszi az Exige Sport 350-nél.

Bestcars

Kommentek

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.