Még erősebb, még gyorsabb Lotus

Lotus Exige Sport 380

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.24. 10.56

A tavaly bemutatott Exige Sport 350 bátyja maga a megtestesült veszedelem, irgalmatlan teljesítményét nem rejti elektronikus védőháló mögé.

Szűretlen és analóg: manapság mindenki ezeket az értékeket keresi, aki egy picit is trendi, vagy csak elege van a túlszabályzott valóságból. A Lotus is ezeket a kifejezéseket használja új utcai versenyautójával kapcsolatban, de az isten legyen irgalmas azzal a hipszterrel, aki gyakorlatlanul befészkeli magát a szervó nélküli kormány mögé, az Exige Sport 380 még kegyetlenebb, még nyersebb, és persze ezért megfelelő körülmények között még szórakoztatóbb, mint a tavaly bevezetett Exige Sport 350.

Rengeteg részletfotó a galériában, kattints a képre!

A menetkészen 1,1 tonnás autó hajtását a megszokott 3,5 literes kompresszoros V6-os 380 lóerős, 410 Nm-es kivitelére bízták. A mérnökök módosították a kompresszor csigáját, megnövelték a töltőnyomást, lecserélték az üzemanyag-szivattyút, átprogramozták a motorvezérlést, és felszerelték az Evora Sport 410 kipufogórendszerét. Hogy mennyi benzin folyik le az átdolgozott motor torkán, azt nem közli a gyár, de sokatmondó tény, hogy a 40 literes szabvány tank helyére egy 48 literest építettek be.

Lotus Exige Sport 380

A váltó (ezt is olaj hűti, gondolj bele!) természetesen kézi, mégpedig gyönyörű, nyitott kulisszával, benne mart és öntött alumínium komponensekkel. Jövő tavasztól automata is kérhető majd, szekvenciális üzemmóddal, alumínium váltófülekkel, ahogy kell.

Alaphelyzetben persze él a Lotus Exige elektronikus védvonala, ám ez a dinamikus teljesítmény-szabályozó rendszer (DPM) sport és verseny fokozatában kiiktatható, vagy legalábbis kitolható addig a beavatkozási tartomány, hogy a gumik is, mi is sikongassunk egy kicsit. A DPM harsányabb gázreakciókat is biztosít.

Exige Sport 380 Wheel Image

Nem csak a hajtáslánc más, az aerodinamikai csomagot is átdolgozták. Míg a közeg-ellenállási együttható ugyanaz, mint az Exige Sport 350 esetében volt, a számtalan szénszálas vagy gumi légterelő, szárnyacska, csatorna és egyebek a kistesó 88 kilója helyett 140 kilóval nyomja a földhöz az autót csúcssebességnél, azaz 286 km/óránál.

A számtalan szénszálas elem, a polikarbonát hátsó szélvédő, a karbon versenyülések, a lítiumion indítóakku, no meg a fent említett, nyitott váltókulissza, a kovácsolt alufelnik, az AP Racing nyeregbe fogott könnyített féktárcsák vagy az egyszerűsített hátsó világítás összesen több mint 26 kilót faragnak le az Exige tömegéből.

Exige Sport 380 Rear Wing Image

Ennél is fontosabb, hogy mélyebbre került a tömegközéppont, így az autó nem csapja agyon az opciós Track csomagban kapható, állítható futómű képességeit. További súlymegtakarítást hozhat a titán kipufogórendszer, a karbon küszöb, de az is javít a menetdinamikán, ha nem kérjük a légkondit vagy a bluetooth-os rádiót.

Az autó alapára 67 900 font, ami 23 százalékkal drágábbá teszi az Exige Sport 350-nél.

Bestcars

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.