Életében először eladó a világ egyik legritkább autója

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.23. 08.00

Nyolcvan éve mindössze három darabot gyártottak ebből a Bugatti Type 57S kabrióból. Az egyiket most árverésre bocsátják – ilyenre soha nem volt még példa.

Életében először eladó a világ egyik legritkább autója

A párizsi Vanvooren műhely 1937-ben három különösen szép karosszériát épített a Bugatti Type 57S alvázára. Jó anyagból dolgoztak: az 57-es széria, amelyből mindösszesen 48 darabot gyártottak, a kor egyik legmodernebb, különösen dinamikus autójának számított, amihez stílusában is jól illett a lendületes Cabriolet fazon.

A három kabrióból kettő sorsa ismeretlen – alighanem szemérmes gyűjtők kollekcióját gazdagítják -, a harmadik, az 57513. alvázszámú példány azonban 2017 márciusában kalapács alá kerül, elsőként a világon.

Az autó nemcsak extrém ritkasága miatt különleges, hanem azért is, mert minden fődarabja eredeti. Ha ez nem volna elég, állítólag soha nem restaurálták, csupán egyszer átfestették (ekkor kapta meg fekete-halványsárga fényezését), ellenben mivel kevés, ám annál szeretőbb gazdája volt, állapota messze túlmutat azon, amit kora alapján várhatnánk.

Vanvooren Bugatti Type 57S Cabriolet

Ha ez így önmagában nem volna elég, egy különleges extra is jár az autóhoz: utolsó előtti tulajdonosa gyakran versenyzett vele, ezért az eredeti motort kibontotta, és helyére beépített egy azonos évjáratú Type 5G versenyblokkot. Azóta már visszaszerelték a helyére a gyári, kisebb teljesítményű erőforrást, viszont megtartották a versenymotor porlasztóit, így jelen állapotában kifejezetten fickós az autó. Az eredeti karburátorok, illetve a versenymotor is az ajánlat részét képezik, így az új tulajdonos eldöntheti, hogy vasárnapi hobbiautónak használja vagy túraversenyekre járna vele.

Ekkora ritkaságot persze nem mérnek olcsón, a várakozások szerint több mint nyolc és félmillió dolláron, azaz közel 2,5 milliárd forinton üthetik le a licitet.

Kommentek

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.