A jövőben kevesebb szakemberre lesz szükség

Szerző: MTI levél küldés 
Dátum: 2016.11.23. 18.06

Az elektromos autók gyártásához kevesebb, de magasabban képzett alkalmazott kell.

A jövőben kevesebb szakemberre lesz szükség

A járműipari elektromosítás és digitalizáció miatt kevesebb, de magasabban képzett alkalmazottra lesz szüksége a harmadik legnagyobb német ipari ágazatnak, az autógyártásnak.

Az IG Metall gépipari szakszervezet elnöke, Jörg Hofmann szerint gyökeres átalakuláson megy át az autóipar munkaerőigénye, és nehéz lesz az újonnan keletkező tevékenységekkel ellensúlyozni a hagyományos tevékenységi körökben, például a belső égésű motorok gyártásában csökkenő foglalkoztatási igényt.

Németországban kell meghonosítani a hajtáslánc elektromosításának gyártási feltételeit ahhoz, hogy legalább részlegesen ellentételezni lehessen a hagyományos technológiai területeken várható racionalizálás következményeit – mondta Jörg Hofmann, hozzátéve, hogy ez lesz az IG Metall autógyártók és autóipari beszállítók üzemi tanácsaival folytatott tárgyalásainak fő témája. A szakszervezet kimutatásai szerint a német járműipar 880 ezer, ezen belül a hajtásláncgyártás 250 ezer alkalmazottat foglalkoztat.

Az alkalmazottak tömegeit kell majd átképeznünk – mutatott rá Michael Brecht, a Daimler üzemi tanácsának elnöke. Annyi dolgozót kell magunkkal vinnünk a jövőbe, amennyit csak lehet, de persze mindennek vannak korlátai – jegyezte meg. Attól, hogy valaki mérnök, még nem feltétlenül fog majd tudni alkalmazásokat is kódolni.

Ola Källenius, a Daimler AG igazgatóságának a Mercedes-Benz Cars marketing- és értékesítési feladataiért felelős tagja szerint viszont nem törvényszerű, hogy a technológiai átmenet létszámcsökkentést vonjon maga után. “Az elkövetkező öt-tíz év kihívása éppen abban rejlik, hogy párhuzamosan kell majd megfelelnünk különböző elvárásoknak” – fogalmazott. “Ebben az átmeneti szakaszban valószínűleg nem kevesebb, hanem több alkalmazottra lesz szükségünk.” Minden egyes ipari forradalom a foglalkoztatás növekedését vonta maga után – mutatott rá, megjegyezve, hogy egyelőre azonban túl korai lenne előrejelzésekbe bocsátkozni.

Hartwig Geisel, a Bosch üzemi tanácsának alelnöke pesszimista azt illetően, hogy a belső égésű motorok korszakán túlmutató trendet lehetséges lesz-e leépítések nélkül követni. “Csak a Boschnál 25 ezer munkahely függ Németországban a belső égésű motoroktól” – mutatott rá. A beszállítók már csak azért is nehéz helyzetbe fognak kerülni, mert az autógyárak az új technológiák nagy részének bevezetését saját hatáskörben kívánják intézni – tette hozzá.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.