A jövőben kevesebb szakemberre lesz szükség

Szerző: MTI levél küldés 
Dátum: 2016.11.23. 18.06

Az elektromos autók gyártásához kevesebb, de magasabban képzett alkalmazott kell.

A jövőben kevesebb szakemberre lesz szükség

A járműipari elektromosítás és digitalizáció miatt kevesebb, de magasabban képzett alkalmazottra lesz szüksége a harmadik legnagyobb német ipari ágazatnak, az autógyártásnak.

Az IG Metall gépipari szakszervezet elnöke, Jörg Hofmann szerint gyökeres átalakuláson megy át az autóipar munkaerőigénye, és nehéz lesz az újonnan keletkező tevékenységekkel ellensúlyozni a hagyományos tevékenységi körökben, például a belső égésű motorok gyártásában csökkenő foglalkoztatási igényt.

Németországban kell meghonosítani a hajtáslánc elektromosításának gyártási feltételeit ahhoz, hogy legalább részlegesen ellentételezni lehessen a hagyományos technológiai területeken várható racionalizálás következményeit – mondta Jörg Hofmann, hozzátéve, hogy ez lesz az IG Metall autógyártók és autóipari beszállítók üzemi tanácsaival folytatott tárgyalásainak fő témája. A szakszervezet kimutatásai szerint a német járműipar 880 ezer, ezen belül a hajtásláncgyártás 250 ezer alkalmazottat foglalkoztat.

Az alkalmazottak tömegeit kell majd átképeznünk – mutatott rá Michael Brecht, a Daimler üzemi tanácsának elnöke. Annyi dolgozót kell magunkkal vinnünk a jövőbe, amennyit csak lehet, de persze mindennek vannak korlátai – jegyezte meg. Attól, hogy valaki mérnök, még nem feltétlenül fog majd tudni alkalmazásokat is kódolni.

Ola Källenius, a Daimler AG igazgatóságának a Mercedes-Benz Cars marketing- és értékesítési feladataiért felelős tagja szerint viszont nem törvényszerű, hogy a technológiai átmenet létszámcsökkentést vonjon maga után. “Az elkövetkező öt-tíz év kihívása éppen abban rejlik, hogy párhuzamosan kell majd megfelelnünk különböző elvárásoknak” – fogalmazott. “Ebben az átmeneti szakaszban valószínűleg nem kevesebb, hanem több alkalmazottra lesz szükségünk.” Minden egyes ipari forradalom a foglalkoztatás növekedését vonta maga után – mutatott rá, megjegyezve, hogy egyelőre azonban túl korai lenne előrejelzésekbe bocsátkozni.

Hartwig Geisel, a Bosch üzemi tanácsának alelnöke pesszimista azt illetően, hogy a belső égésű motorok korszakán túlmutató trendet lehetséges lesz-e leépítések nélkül követni. “Csak a Boschnál 25 ezer munkahely függ Németországban a belső égésű motoroktól” – mutatott rá. A beszállítók már csak azért is nehéz helyzetbe fognak kerülni, mert az autógyárak az új technológiák nagy részének bevezetését saját hatáskörben kívánják intézni – tette hozzá.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.