Ez lehet a világ leggyorsabb villanyautója

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.22. 14.00

A kínai NextEV sportsikerei után most a közúti elektromos közlekedést célozza meg, méghozzá annak is a csúcsát. Autójuk nagyon sokat ígér.

Ez lehet a világ leggyorsabb villanyautója

Ezer kilowatt, egy megawatt, azaz 1360 lóerő: pontosan ekkora teljesítményt fejt majd ki együttesen az a négy villanymotor, amely a kínai NextEV legelső autóját, a kevéssé lírai nevű NIO EP9 szupersportkocsiját hivatott hajtani. A tapasztalatokat abból a Forma-e sorozatból hozza a gyártó, ahol két éve világbajnoki címet értek el.

A műszaki adatok meglehetősen hézagosak: a teljesítményen kívül a gyorsulás (7,1 mp 200 km/órára), 313 km/óra végsebesség, és 427 km hatótávolság szerepel a listán. Ha kiürültek az akkuk, nem kell a töltéssel bajlódni, elég cserélni őket. Minden eddig elhangzottnál félelmetesebbnek hangzik azonban a fékteljesítmény: az elöl-hátul 408 mm-es tárcsák állítólag 3,3 g-vel lassítják az autót – ehhez persze az abroncsoknak is lesz egy-két szava.

A NextEV a jelek szerint tisztában van azzal, hogy pontosan mit is kell kommunikálni a világgal: a cég felvitte prototípusát a Nürburgringre, ahol 7 perc 05,12 mp alatt csavart le egy kört a kocsi. Ez minden idők legfürgébb villanyautójává teszi, és olyan hagyományos sportautók vetélytársává, mint a Nissan GT-R Nismo vagy a Dodge Viper ACR.

Az utastérben állítólag multifunkciós versenykormány és nagy méretű, könnyen leolvasható kijelzők teremtenek versenyhangulatot. Hiába a sok aprólékosan kidolgozott részlet, az autó gyártásáról még nincsenek információk, így lehet, hogy Nürburgring ide vagy oda, ebből sem lesz végül semmi, mint oly sok mindenből már.

next-ev-ep9-world-fastest-ev-2

BestCars_620x310

Kommentek

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.