Ez lehet a világ leggyorsabb villanyautója

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.22. 14.00

A kínai NextEV sportsikerei után most a közúti elektromos közlekedést célozza meg, méghozzá annak is a csúcsát. Autójuk nagyon sokat ígér.

Ez lehet a világ leggyorsabb villanyautója

Ezer kilowatt, egy megawatt, azaz 1360 lóerő: pontosan ekkora teljesítményt fejt majd ki együttesen az a négy villanymotor, amely a kínai NextEV legelső autóját, a kevéssé lírai nevű NIO EP9 szupersportkocsiját hivatott hajtani. A tapasztalatokat abból a Forma-e sorozatból hozza a gyártó, ahol két éve világbajnoki címet értek el.

A műszaki adatok meglehetősen hézagosak: a teljesítményen kívül a gyorsulás (7,1 mp 200 km/órára), 313 km/óra végsebesség, és 427 km hatótávolság szerepel a listán. Ha kiürültek az akkuk, nem kell a töltéssel bajlódni, elég cserélni őket. Minden eddig elhangzottnál félelmetesebbnek hangzik azonban a fékteljesítmény: az elöl-hátul 408 mm-es tárcsák állítólag 3,3 g-vel lassítják az autót – ehhez persze az abroncsoknak is lesz egy-két szava.

A NextEV a jelek szerint tisztában van azzal, hogy pontosan mit is kell kommunikálni a világgal: a cég felvitte prototípusát a Nürburgringre, ahol 7 perc 05,12 mp alatt csavart le egy kört a kocsi. Ez minden idők legfürgébb villanyautójává teszi, és olyan hagyományos sportautók vetélytársává, mint a Nissan GT-R Nismo vagy a Dodge Viper ACR.

Az utastérben állítólag multifunkciós versenykormány és nagy méretű, könnyen leolvasható kijelzők teremtenek versenyhangulatot. Hiába a sok aprólékosan kidolgozott részlet, az autó gyártásáról még nincsenek információk, így lehet, hogy Nürburgring ide vagy oda, ebből sem lesz végül semmi, mint oly sok mindenből már.

next-ev-ep9-world-fastest-ev-2

BestCars_620x310

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.