A magyar mintát követheti Svédország

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.21. 06.00

Különleges engedélyek birtokába kerülhetnek a svéd villanyautó-tulajdonosok, ha a kormány elfogadja a Renault javaslatát.

2030-ra betiltjuk a belsőégésű motorokkal szerelt gépjárművek értékesítését, kiabálták világgá pár hónapja a svéd politikusok, csakhogy ehhez tenni is kellene valamit: miközben Norvégiában elképesztő ütemben gyarapodik a villanyautó-állomány, keleti szomszéduknál tízezer autóból 18-at hajt elektromos áram – ami még mindig jóval kedvezőbb arány, mint Magyarországon, ahol jelenleg 1438 zöld rendszámmal szerelt autó fut, de mi nem is mondtunk ilyen merészeket.

Apropó, Magyarország: a világ egyik legnagyobb villanyautó-gyártója, a nálunk eddig visszafogottan teljesítő, ám épp a zöld rendszám és az állami támogatás kapcsán most magasabb sebességfokozatba kapcsoló Renault olyan ajánlattal állt Stockholm elé, ami nagy vonalakban a nálunk bevezetetthez (de azért globálisan semmi forradalmit nem ajánló) hasonló kedvezményrendszert kínálna azoknak, akik villanyautóval járnak.

A svédországi Renault még látványtervet is készített a lehetséges jogosítványhoz.

A svédországi Renault még látványtervet is készített a lehetséges jogosítványhoz.

A nálunk már alkalmazott ingyenes városi parkolás és áramtankolás mellett további ösztönzőket is kidolgozott a Renault: hajlandó volna például kifizetni a leendő villanyautósok jogosítványszerzésének jelentős részét. A különleges, támogatott tanfolyam komoly elméleti és gyakorlati képzést adna, beleértve némi vezetéstechnikai oktatást is, az így megszerzett, speciális jogsival pedig vélhetően kizárólag villanyautót lehet vezetni – erről nem szól ugyan a híradás, de máskülönben mi értelme volna az egésznek?

A Renault egyébként nem vaktában dobta az asztalra javaslatát: egy általuk megrendelt felmérés szerint tízből hat svéd örülne annak, ha több villanyautó furikázna az utakon, 51 százalékuk elégedetlen a kormányzat fent említett célkitűzésének megvalósulási ütemével.

Hogy ne csak a szája járjon, a Renault felajánlotta, hogy ha bevezetik a különleges jogsit, teljes egészében kifizeti az első 400 jelentkező tanfolyam- és vizsgadíját.

BestCars_620x310

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.