A magyar mintát követheti Svédország

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.21. 06.00

Különleges engedélyek birtokába kerülhetnek a svéd villanyautó-tulajdonosok, ha a kormány elfogadja a Renault javaslatát.

2030-ra betiltjuk a belsőégésű motorokkal szerelt gépjárművek értékesítését, kiabálták világgá pár hónapja a svéd politikusok, csakhogy ehhez tenni is kellene valamit: miközben Norvégiában elképesztő ütemben gyarapodik a villanyautó-állomány, keleti szomszéduknál tízezer autóból 18-at hajt elektromos áram – ami még mindig jóval kedvezőbb arány, mint Magyarországon, ahol jelenleg 1438 zöld rendszámmal szerelt autó fut, de mi nem is mondtunk ilyen merészeket.

Apropó, Magyarország: a világ egyik legnagyobb villanyautó-gyártója, a nálunk eddig visszafogottan teljesítő, ám épp a zöld rendszám és az állami támogatás kapcsán most magasabb sebességfokozatba kapcsoló Renault olyan ajánlattal állt Stockholm elé, ami nagy vonalakban a nálunk bevezetetthez (de azért globálisan semmi forradalmit nem ajánló) hasonló kedvezményrendszert kínálna azoknak, akik villanyautóval járnak.

A svédországi Renault még látványtervet is készített a lehetséges jogosítványhoz.

A svédországi Renault még látványtervet is készített a lehetséges jogosítványhoz.

A nálunk már alkalmazott ingyenes városi parkolás és áramtankolás mellett további ösztönzőket is kidolgozott a Renault: hajlandó volna például kifizetni a leendő villanyautósok jogosítványszerzésének jelentős részét. A különleges, támogatott tanfolyam komoly elméleti és gyakorlati képzést adna, beleértve némi vezetéstechnikai oktatást is, az így megszerzett, speciális jogsival pedig vélhetően kizárólag villanyautót lehet vezetni – erről nem szól ugyan a híradás, de máskülönben mi értelme volna az egésznek?

A Renault egyébként nem vaktában dobta az asztalra javaslatát: egy általuk megrendelt felmérés szerint tízből hat svéd örülne annak, ha több villanyautó furikázna az utakon, 51 százalékuk elégedetlen a kormányzat fent említett célkitűzésének megvalósulási ütemével.

Hogy ne csak a szája járjon, a Renault felajánlotta, hogy ha bevezetik a különleges jogsit, teljes egészében kifizeti az első 400 jelentkező tanfolyam- és vizsgadíját.

BestCars_620x310

Kommentek

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.