Ha egy utcára szabadított Mercedes versenyautót szeretnél, akkor itt a lehetőség!

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.11.21. 10.05

780 millió forintért kínálnak utcai versenyautót a Mercedes CLK GTR formájában, ami egykor a világ legdrágább autója volt.

Ha egy utcára szabadított Mercedes versenyautót szeretnél, akkor itt a lehetőség!

1997-ben a Mercedes a rövid életű FIA GT bajnokságra alkotta meg a Mercedes-Benz CLK GTR-t, amiből aztán a homologizáció miatt két év alatt legyártott  35 darabot utcai használatra. Ebből a mennyiségből csak 6 darab nyitott tetős, ezeknek az ára még az itt kínált példányénál is merészebb. A CLK GTR-nek viszont jóformán semmi köze nincs az alapot adó kupéhoz, csupán formai elemeiben emlékeztet rá. Az eredeti autó beazonosításához a lámpák, a hűtőrács és a motorháztető formája nyújt segítséget.

Az eladó példányt 2,5 millió euróért – tehát közel 780 millió forintnak megfelelő összegért – kínálják, ami merész árnak tűnik, de az ezüst ritkaságot nem igazán használták, a közel 20 év alatt 2901 kilométer szaladt az órájába. Míg a Le Mans-i változatot V8-as motor hajtotta, addig az utcai autó 6,9 literes V12-est kapott több mint 600 lóerővel és közel 780 Nm forgatónyomatékkal. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3,8 másodperc alatt villan, a végsebessége pedig hajmeresztő 344 km/óra.

imageshandler (3)

Megjelenésekor a világ legdrágább szériaautója volt, így 1 547 620 dolláros árával sokáig bérelt helye volt a Guinness rekordok könyvében.

BestCars_620x310

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.