A Renegade-del azonos padlólemezre, azonos elveket követve építette meg fél számmal nagyobb szabadidőjárművét a Jeep. A Compass nem kevesebb mint tizenhétféle hajtáslánccal készül brazil, kínai, mexikói és indiai üzemekben, és ha akarjuk, összkerékhajtás, felező, komoly terepszögeket varázsoló lökhárítók és módosított vezérlésű elektronikus segédrendszerek támogatják offroad ambícióinkat, a lényeg mégis csak a közúti alkalmasság.

LED-es hátsó lámpák

Ezt Koni lengéscsillapítókkal, 65 százalékban nagy szilárdságú acélból felépülő karosszériával, alaphelyzetben lekapcsoló összkerékhajtással (már ha egyáltalán megrendeltük) és a modern városi vásárlók által elvárt összes szórakoztató és csatlakoztatási technológiával, valamint hatalmas napfénytetővel, okostelefon-integrációval és motoros csomagtérajtó-nyitással támogatja a jármű.

Jeep Compass GIF

Ahhoz persze kétség sem férhet, hogy a képeken narancssárgában pompázó Trailhawk kivitel akkor is dögösebb és csábítóbb, ha az embernek nincs szüksége a fent említett tereptámogatásra, a 17 colos kerekekre szerelt félterepabroncsokra. Viszont manapság ez már nem elég: a középkonzolon 5, 7 vagy 8,4 colos érintőképernyő várja a parancsokat, a vezető előtt, a műszeregység közepén pedig egy másik kijelző tájékoztat, 3,5 vagy akár 7 colos méretben.

A Jeep egyelőre csupán egy motort: a 2,4 literes, soros négyhengeres benzinest említett, amely 180 lóerővel és 237 Nm nyomatékkal igyekszik rendet vágni úton, útfélen. A motor kérhető kilencfokozatú automatával, de csak ha az összkerékhajtást is megrendeljük; a mezei fronthajtáshoz mezei hatos automata váltó jár.

 

A vezetőtámogató rendszereket sem hagyták le a listáról, ráfutásra figyelmeztető, sávelhagyásra intő, holttérfigyelő rendszerek segítenek, van tolatókamera segédvonalakkal, az ESP segít megakadályozni a borulást, légzsákból pedig hét darab van.

best-cars