Jeep Compass: Renegade, nagyobbaknak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.18. 07.00

A korábbi, szűkszavú előzetesek után most végre tényleg bemutatta kompakt szabadidőjárművét a Jeep, bár sok mindent így sem tudtunk meg a Compassról.

A Renegade-del azonos padlólemezre, azonos elveket követve építette meg fél számmal nagyobb szabadidőjárművét a Jeep. A Compass nem kevesebb mint tizenhétféle hajtáslánccal készül brazil, kínai, mexikói és indiai üzemekben, és ha akarjuk, összkerékhajtás, felező, komoly terepszögeket varázsoló lökhárítók és módosított vezérlésű elektronikus segédrendszerek támogatják offroad ambícióinkat, a lényeg mégis csak a közúti alkalmasság.

LED-es hátsó lámpák

Ezt Koni lengéscsillapítókkal, 65 százalékban nagy szilárdságú acélból felépülő karosszériával, alaphelyzetben lekapcsoló összkerékhajtással (már ha egyáltalán megrendeltük) és a modern városi vásárlók által elvárt összes szórakoztató és csatlakoztatási technológiával, valamint hatalmas napfénytetővel, okostelefon-integrációval és motoros csomagtérajtó-nyitással támogatja a jármű.

Jeep Compass GIF

Ahhoz persze kétség sem férhet, hogy a képeken narancssárgában pompázó Trailhawk kivitel akkor is dögösebb és csábítóbb, ha az embernek nincs szüksége a fent említett tereptámogatásra, a 17 colos kerekekre szerelt félterepabroncsokra. Viszont manapság ez már nem elég: a középkonzolon 5, 7 vagy 8,4 colos érintőképernyő várja a parancsokat, a vezető előtt, a műszeregység közepén pedig egy másik kijelző tájékoztat, 3,5 vagy akár 7 colos méretben.

A Jeep egyelőre csupán egy motort: a 2,4 literes, soros négyhengeres benzinest említett, amely 180 lóerővel és 237 Nm nyomatékkal igyekszik rendet vágni úton, útfélen. A motor kérhető kilencfokozatú automatával, de csak ha az összkerékhajtást is megrendeljük; a mezei fronthajtáshoz mezei hatos automata váltó jár.

 

A vezetőtámogató rendszereket sem hagyták le a listáról, ráfutásra figyelmeztető, sávelhagyásra intő, holttérfigyelő rendszerek segítenek, van tolatókamera segédvonalakkal, az ESP segít megakadályozni a borulást, légzsákból pedig hét darab van.

best-cars

Kommentek

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.