Középmotoros lett a brutális Porsche 911 RSR

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.11.17. 12.10

510 lóerős és középmotoros a legújabb Porsche 911 RSR, amit már januárban bevetnek a győzelemért.

Középmotoros lett a brutális Porsche 911 RSR

Jövő év januárjában a Daytona 24 órás versenyen láthatjuk majd először bevetésen a Porsche legújabb versenyautóját, a 911 RSR-t, ami szakítva a hagyományokkal már nem farában hordja a motorját, hanem közvetlenül a vezető mögött. Az új túraautójuk vélhetően több, mint 140 órát fog éles helyzetben a pályán tölteni, beleértve a Le Mans-i 24 órás versenyt is. A hosszútávú túraautó versenyekre optimalizált 911-es formáját maradéktalanul megtartották, csupán az erőforrás került sok szempontból előnyösebb helyre.

Ennek köszönhetően jelentősen javulhatott az aerodinamika, hiszen teret nyertek a hatalmas diffúzor számára és feldobták az LMP1-es 919 Hybrid-ről ismerős felül, hattyúnyak szerűen rögzített hátsó szárnyat, mely jelentősen több leszorítóerőt termel. További erénye az új Porsche 911 RSR-nek, hogy javult a versenypálya használat mellett igencsak fontos szerelhetőség, mert a karosszéria nagyobbik részét gyors szárakkal könnyen el lehet távolítani a szereléshez, könnyebb beállítani a felfüggesztést vagy akár cserélni a sérült részeket.

Porsche-911_RSR-2017-1280-05A hátsó tengely előtt elhelyezett hathengeres szívó boxermotor 4 literes, lökete 81,5 mm, furata 102 mm, közvetlen befecskendezéses és szűkítőtől függően akár 510 lóerőt is teljesíthet. Ehhez magnézium házas hatsebességes szekvenciális váltó kapcsolódik, melyet a kormány mögötti fülekkel lehet vezérelni és a motorhoz hasonlóan elektronikusan programozható.

Porsche-911_RSR-2017-1280-09Az első féknyergek egy darab alumíniumból állnak, hatdugattyúsak és 390 mm átmérőjű acéltárcsákba harapnak, a hátul négydugattyús nyergeket és 355 mm-es tárcsák segítik a hatékony lassítást. Továbbá felszerelték egy radaros ütközésre figyelmeztető rendszerrel, ami megkönnyíti a pilóta dolgát az esti futamokon.

Porsche-911_RSR-2017-1280-07Mindössze 1243 kg-ot nyom az RSR, aminek váza alumíniumból és acélból készült, karosszériája pedig szénszál erősítésű műanyagból. Nem csak a bukócsövet, de a hatpontos biztonsági övekkel ellátott kagylóülést is a vázhoz rögzítették. A vezetőhöz így nem ezt, hanem a pedálokat igazítják.

BestCars-Cikk-620x310

Kommentek

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.