Következő fokozatba kapcsolt a Hyundai IONIQ-programja: az elektromos hajtásvariációkat felvonultató modellcsalád legfrissebb tagjának már sofőrre sincs szüksége.

Hyundai IONIQ autonóm kísérleti jármű

Az autonóm IONIQ legfeltűnőbb tulajdonsága, hogy hiányzik a tetejéről az a lövegtoronyszerű lézeres érzékelőrendszer, amely az önálló közlekedéshez szükséges, rendkívül precíz hely- és helyzetmeghatározást tudja bizonyítani. A koreai mérnökök simán elrejtették a lézeres szenzorokat (LIDAR) a lökhárító közepén és sarkain, amit állítólag az tett lehetővé, hogy felhasználták a szériamodellben már megtalálható kamera- és hangradar alapú félautonóm technológiákat.

Négy radar és egy tripla kamerarendszer segíti a háromfelé figyelő lézeres érzékelőcsokor (LIDAR) munkáját. Így olcsóbb és diszkrétebb a rendszer, mondja a Hyundai. További képekért kattints.

Az önjáró IONIQ olyan akadályokat képes állítólag abszolválni, mint a fekvőrendőr, a póráz nélkül rohangáló kutya, a jelöletlen kereszteződés, az útfelbontás vagy a bevásárlóközpontok parkolói. Ezt nem csak úgy hozomra kell elhinnünk a Hyundainak, aki azt mondja, leendő sorozatgyártású robotautóit akár átlagemberek is megengedhetik majd maguknak: jövő januárban két IONIQ fog fel-alá grasszálni Las Vegas utcáin, miközben dübörög a CES, a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai szakkiállítása.

Hyundai IONIQ autonóm kísérleti jármű

BestCars-Cikk-620x310