Megfizethető robotautót épít a Hyundai

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.17. 08.00

Meglévő technológiáit integrálja a lézeres érzékelő rendszerrel, így autónak néz ki, és állítólag az ára sem lesz giga-csillagászati a Hyundai önjáró autójának.

Következő fokozatba kapcsolt a Hyundai IONIQ-programja: az elektromos hajtásvariációkat felvonultató modellcsalád legfrissebb tagjának már sofőrre sincs szüksége.

Hyundai IONIQ autonóm kísérleti jármű

Az autonóm IONIQ legfeltűnőbb tulajdonsága, hogy hiányzik a tetejéről az a lövegtoronyszerű lézeres érzékelőrendszer, amely az önálló közlekedéshez szükséges, rendkívül precíz hely- és helyzetmeghatározást tudja bizonyítani. A koreai mérnökök simán elrejtették a lézeres szenzorokat (LIDAR) a lökhárító közepén és sarkain, amit állítólag az tett lehetővé, hogy felhasználták a szériamodellben már megtalálható kamera- és hangradar alapú félautonóm technológiákat.

Négy radar és egy tripla kamerarendszer segíti a háromfelé figyelő lézeres érzékelőcsokor (LIDAR) munkáját. Így olcsóbb és diszkrétebb a rendszer, mondja a Hyundai. További képekért kattints.

Az önjáró IONIQ olyan akadályokat képes állítólag abszolválni, mint a fekvőrendőr, a póráz nélkül rohangáló kutya, a jelöletlen kereszteződés, az útfelbontás vagy a bevásárlóközpontok parkolói. Ezt nem csak úgy hozomra kell elhinnünk a Hyundainak, aki azt mondja, leendő sorozatgyártású robotautóit akár átlagemberek is megengedhetik majd maguknak: jövő januárban két IONIQ fog fel-alá grasszálni Las Vegas utcáin, miközben dübörög a CES, a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai szakkiállítása.

Hyundai IONIQ autonóm kísérleti jármű

BestCars-Cikk-620x310

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.