Az immár hagyományosnak mondható, elképesztően dögös Soul Red fényezés egy új verziójával mutatkozott be a Mazda megújult szabadidőjárműve, a kompakt CX-5. A vonalvezetés, az arányok és főleg a méretek alig változtak (a tengelytáv például változatlan, a csomagtér csupán 5 liternyit nőtt), így akár egy (nagyon komoly) ráncfelvarrásnak is hihetnénk azt, ami történt, pedig valójában mélyrehatóak a változások.

Jelentősen megnőtt például a karosszéria torziós merevsége, ami még jobb vezethetőséget, és ezzel együtt alacsonyabb zajszintet eredményez – nem véletlenül, hiszen a Mazda pont a vezethetőség, illetve az utazási komfort tökéletesítésére törekedett a fejlesztés során. Ezt a kettős célt szolgálja a futómű átdolgozása is, vagy az új fékrendszer, amely immár visszagurulásgátló funkciót is kínál.

Balra a régi, jobbra az új generáció műszerfala.
Az elrendezés alig változott, a megjelenés jóval modernebb.

Ha ez utóbbival ugyanúgy el is maradt a Mazda a szegmensben, mint a motoros hátfal-mozgatással, bőven behozza hátrányát egy másik technológiával: a japánok szerint ők az elsők a méretosztályban, akik head-up kijelzővel (azaz a szélvédőre vetített menetadatokkal) könnyítik meg a vezető dolgát. Az ergonómiát magasabbra helyezett váltókar, jobb kilátás, kényelmesebb ülések javítják. Hátra is fúj hideget a klíma, téli reggeleken hátsó ülésfűtés enyhíti a rossz kedvet.

3 All new CX-5 lifestyle_NA 11

Fontos újdonság még az új nyomatékvektor szabályozási rendszer (G-Vectoring Control), bár a nyomaték, amit eloszt, érdemben változatlan forrásokból ered. 2,0 és 2,5 literes benzinmotorok, valamint 2,2-es dízel szerepel majd a palettán – legalábbis Észak-Amerikában. A modellt februártól árulják Japánban, a globális bevezetésre ezt követően kerül sor.

best-cars