Lecseréli európai bestsellerét a Mazda

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.16. 09.26

Az eredeti termékfilozófia szellemében, de vadonatúj technikákkal lépett színre Észak-Amerikában a Mazda kompakt szabadidőjárműve, a második generációs CX-5.

Az immár hagyományosnak mondható, elképesztően dögös Soul Red fényezés egy új verziójával mutatkozott be a Mazda megújult szabadidőjárműve, a kompakt CX-5. A vonalvezetés, az arányok és főleg a méretek alig változtak (a tengelytáv például változatlan, a csomagtér csupán 5 liternyit nőtt), így akár egy (nagyon komoly) ráncfelvarrásnak is hihetnénk azt, ami történt, pedig valójában mélyrehatóak a változások.

Jelentősen megnőtt például a karosszéria torziós merevsége, ami még jobb vezethetőséget, és ezzel együtt alacsonyabb zajszintet eredményez – nem véletlenül, hiszen a Mazda pont a vezethetőség, illetve az utazási komfort tökéletesítésére törekedett a fejlesztés során. Ezt a kettős célt szolgálja a futómű átdolgozása is, vagy az új fékrendszer, amely immár visszagurulásgátló funkciót is kínál.

Balra a régi, jobbra az új generáció műszerfala.
Az elrendezés alig változott, a megjelenés jóval modernebb.

Ha ez utóbbival ugyanúgy el is maradt a Mazda a szegmensben, mint a motoros hátfal-mozgatással, bőven behozza hátrányát egy másik technológiával: a japánok szerint ők az elsők a méretosztályban, akik head-up kijelzővel (azaz a szélvédőre vetített menetadatokkal) könnyítik meg a vezető dolgát. Az ergonómiát magasabbra helyezett váltókar, jobb kilátás, kényelmesebb ülések javítják. Hátra is fúj hideget a klíma, téli reggeleken hátsó ülésfűtés enyhíti a rossz kedvet.

3 All new CX-5 lifestyle_NA 11

Fontos újdonság még az új nyomatékvektor szabályozási rendszer (G-Vectoring Control), bár a nyomaték, amit eloszt, érdemben változatlan forrásokból ered. 2,0 és 2,5 literes benzinmotorok, valamint 2,2-es dízel szerepel majd a palettán – legalábbis Észak-Amerikában. A modellt februártól árulják Japánban, a globális bevezetésre ezt követően kerül sor.

best-cars

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.