Lecseréli európai bestsellerét a Mazda

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.16. 09.26

Az eredeti termékfilozófia szellemében, de vadonatúj technikákkal lépett színre Észak-Amerikában a Mazda kompakt szabadidőjárműve, a második generációs CX-5.

Az immár hagyományosnak mondható, elképesztően dögös Soul Red fényezés egy új verziójával mutatkozott be a Mazda megújult szabadidőjárműve, a kompakt CX-5. A vonalvezetés, az arányok és főleg a méretek alig változtak (a tengelytáv például változatlan, a csomagtér csupán 5 liternyit nőtt), így akár egy (nagyon komoly) ráncfelvarrásnak is hihetnénk azt, ami történt, pedig valójában mélyrehatóak a változások.

Jelentősen megnőtt például a karosszéria torziós merevsége, ami még jobb vezethetőséget, és ezzel együtt alacsonyabb zajszintet eredményez – nem véletlenül, hiszen a Mazda pont a vezethetőség, illetve az utazási komfort tökéletesítésére törekedett a fejlesztés során. Ezt a kettős célt szolgálja a futómű átdolgozása is, vagy az új fékrendszer, amely immár visszagurulásgátló funkciót is kínál.

Balra a régi, jobbra az új generáció műszerfala.
Az elrendezés alig változott, a megjelenés jóval modernebb.

Ha ez utóbbival ugyanúgy el is maradt a Mazda a szegmensben, mint a motoros hátfal-mozgatással, bőven behozza hátrányát egy másik technológiával: a japánok szerint ők az elsők a méretosztályban, akik head-up kijelzővel (azaz a szélvédőre vetített menetadatokkal) könnyítik meg a vezető dolgát. Az ergonómiát magasabbra helyezett váltókar, jobb kilátás, kényelmesebb ülések javítják. Hátra is fúj hideget a klíma, téli reggeleken hátsó ülésfűtés enyhíti a rossz kedvet.

3 All new CX-5 lifestyle_NA 11

Fontos újdonság még az új nyomatékvektor szabályozási rendszer (G-Vectoring Control), bár a nyomaték, amit eloszt, érdemben változatlan forrásokból ered. 2,0 és 2,5 literes benzinmotorok, valamint 2,2-es dízel szerepel majd a palettán – legalábbis Észak-Amerikában. A modellt februártól árulják Japánban, a globális bevezetésre ezt követően kerül sor.

best-cars

Kommentek

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.