Négy éve mutatkozott be a nagyközönség előtt a Seat Leon harmadik generációja, tehát éppen ideje volt felfrissíteni egy hangyányit. A spanyolok kompaktjának formájához alig nyúltak, a változásokat talán még a fanatikusok is nehezen szúrják ki a felfrissült Leonon, ami a Volkswagenhez tartozó márka legnépszerűbb modellje.

A külső változások leginkább az autó orrát érintették, így kapott 4 centivel szélesebb, krómmal gazdagabban díszített hűtőrácsot és átrajzolt fényszórókat. Utóbbiak ráadásul opcionálisan LED-ekkel világítanak és hatékonyabban igazodnak az időjárási körülményekhez és jobban reagálnak a szembejövő forgalomra is. A fényszórókon kívül a hátsó lámpákban és a ködfényszóróban, valamint a beltérben is LED-ek adják a fényeket. Három új szín – piros, kék és padlizsánlila – és új beltéri kárpitok is érkeznek a kínálatba. Elegánsabb megjelenést kölcsönöz a Seat kompaktjának az Xcellence felszereltségi szint, amely gazdag alapfelszereltsége mellett alcantara-bőr kombinációjú üléseket, állítható színű hangulatvilágítást és több krómozott díszítést tartalmaz.

Seat-Leon_ST-2017-1280-09Az Atecából érkező 8 colos érintőképernyős fedélzeti rendszer került a középkonzol tetejére, amit a korhoz igazodva fejlesztettek tovább, így a telefonkihangosítót, navigációs rendszert és a multimédiát is erről lehet kezelni, csupán a klímát vezérelhetjük különálló kezelőszervekkel. A megújult fedélzeti rendszerhez vezetékkel vagy akár nélküle is csatlakoztatjuk a telefont, de akár a készülék képét is tükrözhetjük a képernyőre. Beszédfelismerő rendszert is tartalmaz, de ha szükséges, akkor felolvassa a bejövő leveleket és tájékoztat a Facebook- és Twitter-értesítésekről is.

Seat-Leon_ST-2017-1280-0bNemcsak az autópályán, hanem a városi dugóban is nagy segítség az adaptív tempomat, ami ilyen helyzetben magától ad gázt és fékez, valamint kormányoz is. 60 km/órás sebesség felett pedig bekapcsol a táblafelismerő és a sávtartó asszisztens is, továbbá a Leon vészhelyzet esetén önállóan fékez.

Seat-Leon_ST-2017-1280-02A dízelek között a belépőmodell a 90 lóerős, 1,6 literes TDI – ennek a motornak 115 lóerős változata szintén elérhető lesz a modellhez -, a csúcsot pedig a 184 lovas, 2 literes TDI jelenti. A legtöbb motorváltozat nemcsak kézi váltóval, hanem DSG-vel is elérhető lesz. A benzines erőforrások sora pedig az új 1 literes, háromhengeres TSI-vel bővül. Ennek teljesítménye 115 lóerő, maximális nyomatéka 200 Nm, és álló helyzetből 9,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre.

best-cars