Sokkal okosabb és kicsit frissebb a SEAT Leon

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.11.15. 13.05

Alig változott a külső a Seat Leon frissítése során, cserébe viszont okosabb fedélzeti rendszerrel, elegánsabb megjelenéssel és új háromhengeres motorral bővült a választék.

Sokkal okosabb és kicsit frissebb a SEAT Leon

Négy éve mutatkozott be a nagyközönség előtt a Seat Leon harmadik generációja, tehát éppen ideje volt felfrissíteni egy hangyányit. A spanyolok kompaktjának formájához alig nyúltak, a változásokat talán még a fanatikusok is nehezen szúrják ki a felfrissült Leonon, ami a Volkswagenhez tartozó márka legnépszerűbb modellje.

A külső változások leginkább az autó orrát érintették, így kapott 4 centivel szélesebb, krómmal gazdagabban díszített hűtőrácsot és átrajzolt fényszórókat. Utóbbiak ráadásul opcionálisan LED-ekkel világítanak és hatékonyabban igazodnak az időjárási körülményekhez és jobban reagálnak a szembejövő forgalomra is. A fényszórókon kívül a hátsó lámpákban és a ködfényszóróban, valamint a beltérben is LED-ek adják a fényeket. Három új szín – piros, kék és padlizsánlila – és új beltéri kárpitok is érkeznek a kínálatba. Elegánsabb megjelenést kölcsönöz a Seat kompaktjának az Xcellence felszereltségi szint, amely gazdag alapfelszereltsége mellett alcantara-bőr kombinációjú üléseket, állítható színű hangulatvilágítást és több krómozott díszítést tartalmaz.

Seat-Leon_ST-2017-1280-09Az Atecából érkező 8 colos érintőképernyős fedélzeti rendszer került a középkonzol tetejére, amit a korhoz igazodva fejlesztettek tovább, így a telefonkihangosítót, navigációs rendszert és a multimédiát is erről lehet kezelni, csupán a klímát vezérelhetjük különálló kezelőszervekkel. A megújult fedélzeti rendszerhez vezetékkel vagy akár nélküle is csatlakoztatjuk a telefont, de akár a készülék képét is tükrözhetjük a képernyőre. Beszédfelismerő rendszert is tartalmaz, de ha szükséges, akkor felolvassa a bejövő leveleket és tájékoztat a Facebook- és Twitter-értesítésekről is.

Seat-Leon_ST-2017-1280-0bNemcsak az autópályán, hanem a városi dugóban is nagy segítség az adaptív tempomat, ami ilyen helyzetben magától ad gázt és fékez, valamint kormányoz is. 60 km/órás sebesség felett pedig bekapcsol a táblafelismerő és a sávtartó asszisztens is, továbbá a Leon vészhelyzet esetén önállóan fékez.

Seat-Leon_ST-2017-1280-02A dízelek között a belépőmodell a 90 lóerős, 1,6 literes TDI – ennek a motornak 115 lóerős változata szintén elérhető lesz a modellhez -, a csúcsot pedig a 184 lovas, 2 literes TDI jelenti. A legtöbb motorváltozat nemcsak kézi váltóval, hanem DSG-vel is elérhető lesz. A benzines erőforrások sora pedig az új 1 literes, háromhengeres TSI-vel bővül. Ennek teljesítménye 115 lóerő, maximális nyomatéka 200 Nm, és álló helyzetből 9,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre.

best-cars

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.