Elektromos crossoverrel virít a Jaguar

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.15. 09.00

Neve alapján szabadidőjármű, de karakterében sokkal inkább a márka sportszedánjait idézi a Jaguar i-Pace tanulmány. Két év múlva bárki megvásárolhatja.

Nincs kétség: a jövő a Jaguarnál is elektromos. Bár egyelőre még hibrid hajtáslánca sincs a brit márkának, elkészítették akkumulátoros rendszerüket, amely nem egy meglévő padlólemez átépítése, hanem vadonatúj, eleve és kifejezetten erre a célra szolgáló platform – mintaként alighanem a Tesla lebegett a tervezők szeme előtt, bár a padlóba integrált akkucsomagok gondolata jóval régebben megszületett annál, mint hogy Elon Musk elkezdett az autógyártással játszadozni.

Rengeteg kép a Galériában - kattints!

A Forma E szériában szerzett tapasztalatok nyomán kifejlesztett rendszer egyetlen feltöltéssel 500 kilométert tud megtenni, a vízhűtéses cellák gyorstöltőről másfél óra alatt 80 százalékra tölthetők. A hajtáslánc mindkét tengelyen egy-egy villanymotort alkalmaz, az összteljesítmény 400 LE és 700 Nm. A fékenergia-visszanyerés mértéke szabályozható, a különleges, hőszivattyús klímaberendezés 10 százalékkal növeli meg a hatótávolságot.

Ehhez az újszerű technológiához a márkánál eddig ismeretlen karosszériaformátumot rendelt hozzá a Jaguar: az autó félúton van a limuzin és a SUV között, nem véletlenül hívják ezeket az autókat crossovernek, azaz a határokon átlépő modellnek.

A 0,29-es közegellenállási együtthatójú karosszéria nem marad álom: 2018-tól megvásárolható lesz a modell, kérdés, hogy valóban ezt a hajtásláncot építik be, vagy csak a karosszériaforma marad, és hagyományos padlóra helyezik át az idomokat.

Akárhogy is, az i-Pace utasainak jóval több hely áll rendelkezésére, mint az F-Pace fedélzetén. Habár a kocsi alig 4,68 cm hosszú, tengelytávja 2,99 méteres! A csomagtartó 530 literes, de mivel elöl nincs belső égésű motor, itt is találunk egy picurka, 28 literes üreget.

Jaguar i-Pace premier

Ami a kezelőfelületeket illeti, két érintőképernyő is a felhasználók rendelkezésére áll. A nagyobbik 12 colos, a kisebbik, kiegészítő monitor a klíma és az infotainment rendszer kezelésére szolgál. A kormányon elhelyezett kapcsolók is virtuálisak, érintésre reagálnak.

best-cars

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.