Nincs kétség: a jövő a Jaguarnál is elektromos. Bár egyelőre még hibrid hajtáslánca sincs a brit márkának, elkészítették akkumulátoros rendszerüket, amely nem egy meglévő padlólemez átépítése, hanem vadonatúj, eleve és kifejezetten erre a célra szolgáló platform – mintaként alighanem a Tesla lebegett a tervezők szeme előtt, bár a padlóba integrált akkucsomagok gondolata jóval régebben megszületett annál, mint hogy Elon Musk elkezdett az autógyártással játszadozni.

Rengeteg kép a Galériában - kattints!

A Forma E szériában szerzett tapasztalatok nyomán kifejlesztett rendszer egyetlen feltöltéssel 500 kilométert tud megtenni, a vízhűtéses cellák gyorstöltőről másfél óra alatt 80 százalékra tölthetők. A hajtáslánc mindkét tengelyen egy-egy villanymotort alkalmaz, az összteljesítmény 400 LE és 700 Nm. A fékenergia-visszanyerés mértéke szabályozható, a különleges, hőszivattyús klímaberendezés 10 százalékkal növeli meg a hatótávolságot.

Ehhez az újszerű technológiához a márkánál eddig ismeretlen karosszériaformátumot rendelt hozzá a Jaguar: az autó félúton van a limuzin és a SUV között, nem véletlenül hívják ezeket az autókat crossovernek, azaz a határokon átlépő modellnek.

A 0,29-es közegellenállási együtthatójú karosszéria nem marad álom: 2018-tól megvásárolható lesz a modell, kérdés, hogy valóban ezt a hajtásláncot építik be, vagy csak a karosszériaforma marad, és hagyományos padlóra helyezik át az idomokat.

Akárhogy is, az i-Pace utasainak jóval több hely áll rendelkezésére, mint az F-Pace fedélzetén. Habár a kocsi alig 4,68 cm hosszú, tengelytávja 2,99 méteres! A csomagtartó 530 literes, de mivel elöl nincs belső égésű motor, itt is találunk egy picurka, 28 literes üreget.

Jaguar i-Pace premier

Ami a kezelőfelületeket illeti, két érintőképernyő is a felhasználók rendelkezésére áll. A nagyobbik 12 colos, a kisebbik, kiegészítő monitor a klíma és az infotainment rendszer kezelésére szolgál. A kormányon elhelyezett kapcsolók is virtuálisak, érintésre reagálnak.

best-cars