Elektromos crossoverrel virít a Jaguar

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.15. 09.00

Neve alapján szabadidőjármű, de karakterében sokkal inkább a márka sportszedánjait idézi a Jaguar i-Pace tanulmány. Két év múlva bárki megvásárolhatja.

Nincs kétség: a jövő a Jaguarnál is elektromos. Bár egyelőre még hibrid hajtáslánca sincs a brit márkának, elkészítették akkumulátoros rendszerüket, amely nem egy meglévő padlólemez átépítése, hanem vadonatúj, eleve és kifejezetten erre a célra szolgáló platform – mintaként alighanem a Tesla lebegett a tervezők szeme előtt, bár a padlóba integrált akkucsomagok gondolata jóval régebben megszületett annál, mint hogy Elon Musk elkezdett az autógyártással játszadozni.

Rengeteg kép a Galériában - kattints!

A Forma E szériában szerzett tapasztalatok nyomán kifejlesztett rendszer egyetlen feltöltéssel 500 kilométert tud megtenni, a vízhűtéses cellák gyorstöltőről másfél óra alatt 80 százalékra tölthetők. A hajtáslánc mindkét tengelyen egy-egy villanymotort alkalmaz, az összteljesítmény 400 LE és 700 Nm. A fékenergia-visszanyerés mértéke szabályozható, a különleges, hőszivattyús klímaberendezés 10 százalékkal növeli meg a hatótávolságot.

Ehhez az újszerű technológiához a márkánál eddig ismeretlen karosszériaformátumot rendelt hozzá a Jaguar: az autó félúton van a limuzin és a SUV között, nem véletlenül hívják ezeket az autókat crossovernek, azaz a határokon átlépő modellnek.

A 0,29-es közegellenállási együtthatójú karosszéria nem marad álom: 2018-tól megvásárolható lesz a modell, kérdés, hogy valóban ezt a hajtásláncot építik be, vagy csak a karosszériaforma marad, és hagyományos padlóra helyezik át az idomokat.

Akárhogy is, az i-Pace utasainak jóval több hely áll rendelkezésére, mint az F-Pace fedélzetén. Habár a kocsi alig 4,68 cm hosszú, tengelytávja 2,99 méteres! A csomagtartó 530 literes, de mivel elöl nincs belső égésű motor, itt is találunk egy picurka, 28 literes üreget.

Jaguar i-Pace premier

Ami a kezelőfelületeket illeti, két érintőképernyő is a felhasználók rendelkezésére áll. A nagyobbik 12 colos, a kisebbik, kiegészítő monitor a klíma és az infotainment rendszer kezelésére szolgál. A kormányon elhelyezett kapcsolók is virtuálisak, érintésre reagálnak.

best-cars

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.