Pár évvel ezelőtt azt hittük, a Volkswagen lerohanja a SUV-piacot: terítéken volt a T-Roc kompakt terepkupé, a parányi Taigun, valamint a több változatban is prezentált Crossblue. Ezek közül a mai napig csak az utóbbi valósult meg Atlas néven, a kompakt Tiguan alá pozicionált másik két autó polcra került.

A legfrissebb hírek szerint azonban a T-Roc mégiscsak életre kel: a gyár jövő márciusban mutatja be az MQB padlólemezre épülő, a Golffal azonos (2640 mm) tengelytávon nyugvó autót. A név marad, a karosszéria azonban változik: praktikus ötajtós kivitelre cserélik a vagány háromajtós gúnyát.

A méreteket tekintve azonban nagy vonalakban maradnak az eredeti tanulmány visszafogott dimenziók ellenére is impozáns arányai: a 4,18 méteres autó több mint 1,8 méter széles lesz, magassága eléri a másfél métert.

A motorkínálatról még korai volna nyilatkozni; valószínűsíthető a háromhengeres, egyliteres alapmotor csatasorba állítása, a teljesítménylépcsők pedig egészen a múlt héten bemutatott új, 240 lóerős Golf GTI erőforrásig vezetnek.

volkswagen_t-roc_concept_12