Hivatalosan majd csak tavasztól lesz kapható, ám máris átépítették a Lexus LC500 kupét: az észak-amerikai SEMA tuningkiállításon bemutatott finomságot egy korai prototípus felhasználásával fejlesztették ki, a munkát egy évvel a piaci bevezetés előtt kezdték meg, amikor az alkatrészpiacon egy titáncsavar, egy karbonszárny sem volt elérhető a modellhez – magyarul minden egyes elemet saját maguknak kellett kifejleszteniük és legyártaniuk az alkotóknak.

A világ első LC500-átépítése ennek ellenére (vagy talán pont ezért) igazán remekül sikerült. Egyedi kerékív-szélesítéseket, első és hátsó diffúzort, küszöbtoldatokat, valamint hátsó szárnyat fejlesztettek hozzá, a felfüggesztést hidraulikus hasmagasság-szabályozással egészítették ki.

A 22 colos kerekeken Pirelli P Zero Nero abroncsok melegednek, a fékeket a Brembo szállította. Az utastérben szénszálas szerkezetű Sparco versenyülések, bukókeret, valamint teljes versenybelső határozza meg a hangulatot.

2016SEMA_Lexus_LC500_4_DFE4C2B824EAF8C51212CC815BB112ADBD990C83

Az RC F és GS F modellekből származó, ötliteres, nyolchengeres szívómotor alaphelyzetében sincs ereje szűkében, az alkotók azonban mégsem hagyhatták érintetlenül: furatát 94 mm-ről 99,5-re növelték, így a lökettérfogat 5,6 literre nőtt, a teljesítmény pedig 471 lóerő helyett 525 LE. A legnagyobb fordulatszám 9000/perc.

A motortuningot végző Magnus Ohlaker, aki több évtizede épít F1- és Indycar-motorokat, elviekben akár a gyári teljesítmény több mint kétszeresét is ki tudná hozni a motorból, ha pedig ki tudná, előbb vagy utóbb ki is fogja – ez egy bőven 900 lóerő feletti Lexust jelent, van hát miért várnunk a jövőt.