Porsche Panamera: új alapmotor, új csúcskivitel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.10. 06.03

Visszatér az Executive nyújtott kiadás, kisebb hathengeresről indul a paletta: immár tízféle kivitelben rendelhető a Porsche második generációs sportlimuzinja.

Amikor bemutatták, az elődjénél is nagyobb, de főleg csinosabb Panamera meglehetősen szűk motorválasztékkal bírt: egy hathengeres benzinmotor 440 lóerővel, egy dízel 422-vel, és a csúcson a V8-as Turbo 550 lóerős teljesítménnyel. Később jött a konnektoros hibrid 462 lóerős hajtáslánccal, ma pedig színre lépett a háromliteres, hathengeres belépő erőforrás 330 lóerővel.

Minden hajtáslánccal megrendelhető az Executive kivitel; ez éppen a hibrid verzió

A Porsche a lehetőségekhez képest demokratikusan kezeli az indulómotor fogalmát: akár ezzel is megrendelhető ugyanis az az Executive kivitel, amelyhez hasonlót már az első szériából is kínáltak. A 150 mm-rel megnyújtott tengelytáv igazi sofőrös autóvá teszi a Panamerát, ami meglehetősen skizofrén helyzet, de ha van, akinek erre van szüksége, igazán jól érezheti magát a Porsche hátsó ülésén: minden kivitel négy azonos formátumú, fűthető komfortülést kínál, motoros állítással.

Szintén szériatartozék a panoráma-napfénytető, az adaptív légrugózás állítható csillapítással, valamint a motoros mozgatású árnyékolók. Ha feljebb lépünk a palettán, hátsókerék-kormányzást és motoros ajtóbehúzást is kapunk, a 4.0 V8-as csúcsmotorhoz pedig már négyzónás klíma és adaptív LED-es fényszórók is járnak.

A rendelhető opciók értelemszerűen a hátul utazóknak kedveznek: padlókonzoli vezérlőfelület, 10 colos, leemelhető képernyőkkel dolgozó szórakoztató rendszer, kihajtható asztalkák kényeztetik őket.

Porsche Panamera Executive

Kommentek

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.