Hamisított szervizkönyvek – Mit tehetünk?

Digitális Szervizbejegyzési Rendszer a Fordtól

Szerző: hirdetés levél küldés 
Dátum: 2016.11.10. 09.09

A vezetett szervizkönyv, pláne márkaszervizben végigpecsételve, növeli a használt autók értékét. Épp ezért kell nagyon óvatosnak lenni és védekezni a hamisítványok ellen, amire több lehetőség is van.

Úgy tartják az autókereskedelmi szakma nagy öregjei, hogy az első autót a szalon adja el, a másodikat és az utána következőket viszont a szerviz. Ebben sok igazság van. Az új modellek egyre színvonalasabbak, az aktív és passzív biztonsági, kényelmi, környezetvédelmi fejlesztésekkel a volumenmárkák autói egyre közelebb lépnek a prémiumtermékekhez, amiben a Ford élen jár.

Amikor a megbízható működés, a vonzó formaterv, a modern motorkínálat, a nívós zajcsillapítás, az igényes anyaghasználat, a megnyugtató ütközésvédelem, a csekély fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nem érdem, hanem vizsgabelépő az autóvásárlók szemében, egyre fontosabbá válik a vevőszolgálat minősége.

DSR: a hamisíthatatlan szervizkönyv

A Ford többek között a márkaszervizek rögzített áras karbantartási munkáival, a gyári vagy gyári felújított alkatrészek kitűnő minőségével és az öt év feletti autók gondozására indított Motorcraft-program kedvező áraival is sokat tesz azért, hogy ügyfelei hosszú távon elégedetten használhassák és élvezhessék autóikat.

Bármikor kinyomtattatható és elpostázható a DSR digitális szervizkönyv tartalma, ha az ügyfél kéri. Az online adatbázisban részletesebbek lehetnek a bejegyzések, mint papíron

Ezt a célt szolgálja a papíralapú szervizkönyvek lecserélése elektronikus szervizfüzetre is. A Ford Digitális Szervizbejegyzési Rendszerében (DSR) a személyautók és a haszongépjárművek karbantartását és javítását mentik el a márkaszervizek kiválóan képzett szakemberei. Az új megoldással a nyomtatott szervizfüzetbe gyűjtött pecsétek helyett az online adatbázis igazolja a kötelező karbantartások és egyéb munkák megtörténtét. A rendszer számos előnyt jelent az ügyfeleknek:

– autójuk szerviztörténete könnyen ellenőrizhető
– a szervizelőélet egész Európában elérhetővé válik
– a DSR kedvezően hat az autó értékőrzésére, használtkori árára

Fontos tudni, hogy az elektronikus szerviztörténet bármikor újra kinyomtatható és elpostázható, így az elkeveredő szervizfüzetből nem származik kára az autó tulajdonosának a kocsi eladásakor. A nem egyszer bizalmatlan használtautó-vásárlókkal találkozva az is kamatozik, hogy a digitális szervizelőélet nem hamisítható (a hamisított szervizfüzetek felismeréséről lásd az alábbi keretest).

Hamisított szervizkönyv: a gyanakvásra okot adó jelek

Egy márkaszervizben vezetett szervizkönyves autó többet ér használtan a követhetetlen előéletű márkatársaknál, mivel tulajdonosa igazolni tudja az autó futásteljesítményét, és ami ugyanilyen fontos, hitelt érdemlően bizonyíthatja, hogy az autó részesült abban a törődésben, amivel még hosszú ideig jól használható marad, a megfelelő karbantartás mellett.

Így néz ki egy hiteles pecsét valódi szervizkönyvben, de bélyegzőt lehet hamisítani is. Ne dőljön az összes pecsét ugyanarra és ne legyen azonos a toll színe 5-6 éven át. Figyeljünk a számozásra és a szervizfüzet papírjára is. A hamisítványok sokszor vékonyabb, silányabb füzetből készülnek

Így néz ki egy hiteles pecsét valódi szervizkönyvben, de bélyegzőt lehet hamisítani is. Ne dőljön az összes pecsét ugyanarra és ne legyen azonos a toll színe 5-6 éven át. Figyeljünk a számozásra és a szervizfüzet papírjára is. A hamisítványok sokszor vékonyabb, silányabb füzetből készülnek

Ezt a csalók is tudják, a papíralapú szervizfüzetek hamisítása nem ritkaság. Ezért is védi a Fordokat a digitális szervizkönyv. Egy használt autó szervizkönyvét kézbe véve árulkodó, ha a bélyegző tökéletesen egyforma színű, mert nem valószínű, hogy a tintapárnát 4-5 éven át mindig pont ugyanolyan színnel itatják át. Fontos, hogy a pecsétek ne egyforma szögben álljanak. Ha ugyanarra ferdék, akkor lehet, hogy valaki egymás után ütötte be a bélyegzőket. Nézzük meg a bejegyzésekhez használt tollat is! Itt is gyanús, ha éveken át pont ugyanolyan az árnyalata.

Ha a márkaszerviz nem érhető el a pecséten szereplő telefonszámon, legyünk óvatosak, főleg, ha külföldi autóról van szó! Előfordul, hogy a hitelesnek látszó bélyegző hamisítvány és pont azért nem stimmel a hívószám, hogy nehezebb legyen leinformálni az autót. Primitív, de visszatekert órás autóknál működőképes trükk a szervizfüzetből kivágni a 150-180 ezer km feletti bejegyzéseket, mert az oldalszámokat nem mindenki ellenőrzi. Nézzük meg, milyen alvázszámú autóhoz tartozik a szervizkönyv, mert a rendszám cserélődhet különféle okok miatt. A legfontosabb rákérdezni a pecsétekből kiolvasható márkaszervizben, hogy tényleg ismerik-e az autót. Ez sokkal könnyebben megoldható, ha az autó és a márkaszerviz is magyarországi, nem pedig eladási célra, külföldről behozott használt autóról van szó.

Értéknövelő tényező

A DSR elsősorban is biztonságot jelent a használtautó-vásárlóknak. Az elektronikus szervizkönyv léte az autó eladásakor fontos érv a tulajdonos kezében, ami növelheti autója értékét, és ami szintén nem mellékes, meggyorsíthatja az autó értékesítését. Az előnyök röviden:

– a rendszerben nem lehetséges visszamenőleges adatrögzítés
– a szervizműveletek részletesebben dokumentálhatóak, mint a nyomtatott szervizfüzetben
– digitális szervizigazolással rendelkező használt Ford vásárlásakor nagyobb a védettség az órapörgetés, a kilométer-számláló visszatekerése ellen
– a gépjármű teljes élettartama alatt biztosítható, hogy nem vesznek el a szervizigazolások
– a hiteles karbantartási igazolásoknak köszönhetően az eladandó Ford többet ér

Sokat ér az autó eladásakor az igazolható márkaszervizes szerviztörténet

Sokat ér az autó eladásakor az igazolható márkaszervizes szerviztörténet

A több éve működő digitális szervizadatbázis korában erre nincs igazán szükség, de aki ragaszkodik a meglévő, papíralapú szervizfüzet továbbvezetéséhez, a munkafelvevőktől, szerviztanácsadóktól továbbra is kaphat pecsétet a szervizkönyvbe. De járműve értéktartását a hamisítható, elveszíthető szervizfüzet helyett valójában a biztonságosabb, jobban hozzáférhető és nem manipulálható Digitális Szervizbejegyzési Rendszer garantálja. (X)

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.