Zsákutcába futott a Toyota?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.08. 06.48

Monstre elektromos fejlesztésbe fog a világ legnagyobb autógyártója, 2020-ra be szeretné érni a konkurenciát. Vajon lemondanak hidrogénes ambícióikról?

A Toyota tudatosan járta a saját útját a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés terén: míg mások az akkumulátoros elektromos meghajtásban látják a jövőt, a japánok a hidrogén-üzemanyagcellára esküdtek. A Mirai  és annak tervezett utódai előtt fényes jövő áll, csak a töltőhálózatot kell kiépíteni, és meggyőzni az embereket, hogy a hidrogén jó dolog.

A jelek szerint épp ez utóbbival van gond; még a környezettudatosságban élen járó Kaliforniában is jócskán elmaradnak az értékesítési eredmények a tervezettől, miközben a Toyota már többször csökkentette a Mirai árát.  Egyetlen év alatt 782 darab autót adtak el, ami jól hangzik, de elemzők szerint kevés ahhoz, hogy sikeresnek lehessen mondani a projektet.

Visszafogott az érdeklődés a forradalmi Mirai iránt

Visszafogott az érdeklődés a forradalmi Mirai iránt

Talán ezzel van összefüggésben, hogy a Nikkei beszámolója szerint a Toyota létrehozott egy új részleget, és kiadta az ukázt: 2017 elején el kell kezdeni egy akkumulátoros villanyautó fejlesztését. Az e-kocsinak 2020-ra piacérettnek kell lennie, a hatótávolság pedig minimum 350 kilométer lesz – ez egybevág a jelenlegi legjobb értékekkel, ám a témában élen járó gyártók, mint a Mercedes vagy a VW az évtized végére már 4-500 kilométeres autonómiában gondolkoznak – majd kiderül, képes lesz-e felzárkózni az élmezőnyhöz a Toyota.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.