Divatos városi crossover lett a Kia hibridje

Kia Niro bemutató

Szerző: hirdetes levél küldés 
Dátum: 2016.11.07. 09.53

A hibrid autók előnyeit ötvözi a városi crossoverek tulajdonságaival a Kia a Niroban.

Divatos városi crossover lett a Kia hibridje

Hogy miért lehet a Kia Niro a legjobb választás, ha hibridről van szó? Többek közt talán azért, mert egy cseppet sem néz ki úgy, mint egy átlagos hibrid autó. Az ilyen technikához gyakran használt ebihalforma helyett egy divatos városi kompakt crossover testét kapta a koreai gyártó legújabb modellje. A Kia komolyan vette a feladatot és teljesen új, kifejezetten a hibrid és egyéb környezetbarát hajtásláncokhoz passzoló platformot fejlesztett ki.

Bár az SUV formával nem feltétlenül jár együtt a remek légellenállás és az alacsony tömeg, pedig mindkét tényező jelentős szerepet játszik az alacsony fogyasztásban. A Niro légellenállását jelentős szélcsatornában eltöltött idő után sikerült 0,29-es Cw értékre csökkenteni. Ehhez aktív aerodinamikai elemek, a kerékjáratokat elfedő légáramlatok és kevés hűtőnyílás segíti hozzá. A 1,5 tonnát nyomó autó tömegét nagy szilárdságú acélok és alumínium gépháztető és csomagtérajtó csökkenti, utóbbi két elemmel 11 kilogrammot spóroltak a mérnökök.IMG_8219A hibrid üzemhez igazították az 1,6 literes GDI motort, mely 105 lóerős teljesítménnyel és 147 Nm-es nyomatékkal veszi ki részét a hajtásból, a vezető pedig csupán az óracsoportról értesülhet arról, hogy életre kelt a benzines ugyanis elképesztően csendes és vibrációt sehol sem érezni ilyenkor. A villanymotor 32 kW-os, ami 44 lóerőnek felel meg és a hátsó üléssor alatt egyik oldalon elhelyezett 1,56 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomagból szívja ki, illetve fékezéskor termeli vissza az energiát. A rendszer összteljesítménye 141 lóerő, maximális nyomatéka pedig 264 Nm, ami az alaposan átdolgozott 6 sebességes duplakuplungos váltón keresztül jut el az első kerekekhez.IMG_8187Szemből a sok vízszintes vonal miatt különösen széles autónak tűnik a Niro, ezt hangsúlyozandó jól elnyújtották a kiás formanyelvben tigris orrnak nevezett hűtőrácsot egészen a két szélre helyezett, magasabbra emelt xenon fényszórókig. A Kia első hibrid modelljének legjellegzetesebb része azonban a hátulja, ami kifejezetten sportosra sikerült. A hatalmas légterelővel, a diszkrét diffúzorral és a sötétben is egyértelműen felismerhető LED-es hátsó lámpákkal legalábbis ezt a hatást erősíti a látvány. A Niro 4 355 milliméteres hosszával éppen a cee’d és a Sportage közé érkezett a modellpalettára, a rövid túlnyúlásokkal hangsúlyozott, 2,7 méteres tengelytávja pedig kellemes méretű belteret sejtet. Mivel az akkucsomag és a 45 literes tank a hátul utazók alá kerültek, ezért a csomagtér is hozza a kategóriában megszokott méreteket (421 liter), a legjobb azonban, hogy szabályos alakja és dönthető ülései jól pakolhatóvá teszik.

IMG_8153Az műszerfalon visszatérnek a vízszintes vonalak és különösen világosszürkében remek a térérzet az utastérben. Az összeszerelési minőség példás és az anyaghasználatra sem lehet panasz. Már a szövet ülésekkel is kellemes az összhatás, de aki többre vágyik az nem csak félbőr, de több fokozatban hűthető és fűthető teljes bőrgarnitúrát is rendelhet a Niróhoz.

IMG_8148Kiváló az ergonómia, legfelül minden felszereltségi szinten egy – 7 vagy 8 colos – érintőképernyő található, erről kezelhető az audio rendszer, a navigáció és az autó egyéb beállításai mellett megjeleníthető a tolatókamera képe valamint a hibrid rendszer jópofa folyamatábrája is, ahol nyomon követhetjük, hogy éppen melyik erőforrás miként vesz részt a hajtásban. Különösen aranyos a takarékos vezetés során egyre növekvő virtuális fácska.

A fűtés és szellőzés kezelőszerveit helyesen a nagy képernyő alatt, külön kijelzővel helyezték el, így nem kell a menüben turkálni egy hűvösebb fuvallat kedvéért. Olyan apró részletek szolgálják az ember kényelmét, mint a jól pozícionált AUX és USB aljzatok, amik közvetlen közelében elhelyezhető akár a telefon is, amit egyébként Bluetoothon keresztül is csatlakoztathatunk az autóhoz. A Niro ráadásul lépést tartva a korral olyan felszerelésekkel gazdagítható, mint az adaptív távolságtartós tempomat, sávtartó asszisztens, holttérfigyelő vagy éppen gyalogost is felismerő vészfékező rendszer. Ezt a nagy csokor vezetési segédletet pedig 350 000 forintért odaadja a Kia.

IMG_8207A Kia Niro már 6 999 000 forinttól elérhető LX felszereltséggel, aminek gazdag alapfelszereltségéhez hozzácsapnak még bőrkormányt, fűthető üléseket és kormánykereket, valamint tolatóradart is a 150 000 forintért mért Kényelem csomag részeként. Természetesen a Kia 7 éves vagy 150 000 km-es garanciája a Niróra is vonatkozik.

További információk!

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.