Ennyit drágult a kötelező, az első számok

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.11.04. 08.46

Az idei év végi kötelezőkampány első két napjának adatai szerint az eddig megrendelt új szerződések átlagos éves díja 19 100 forint, ami 12 százalékkal haladja meg az előző kampány elején tapasztalt 17 000 forintos értéket.

Ennyit drágult a kötelező, az első számok

A Netrisk.hu oldalain végzett több mint 50 ezer díjkalkuláció és közel kétezer szerződéskötés alapján idén is három biztosító viszi el az új szerződések kétharmadát: a K&H, a Groupama és az Union. Őket követi a Signal és a Waberer – az első öt biztosító összesen az idei kampány új szerződéseinek 86 százalékát tudhatja magáénak.

Az idei kötelezőkampányban 20-25 százalékkal kevesebb gépjármű érintett, mint egy évvel korábban, az érdeklődés intenzitása nagyjából ennek megfelelően esett vissza az egy évvel korábbihoz képest. Dacára a díjemelkedésnek, az éves díjfizetést idén is az autósok négyötöde választja.

Ezzel ugyanis ugyanúgy díjkedvezményt lehet elérni, mint a csekkes fizetés elhagyásával. Ennek köszönhetően immár 55 százalékos az átutalással fizetők aránya, ami jelentősen meghaladja a tavalyi 45 százalékos mértéket. Csekkel ugyanakkor már csak a szerződők 35 százaléka kíván fizetni, a fennmaradó 10 százalék pedig az inkasszós megoldást választja.

A januári évfordulós szerződések közül mintegy 25 ezer autóst érint az MKB Általános Biztosító döntése, amelynek értelmében a biztosító minden kgfb-szerződését fel fogja mondani. A januári évfordulós ügyfelek ezt a felmondást várhatóan a jövő héten fogják megkapni.

Az alkuszok azt javasolják az érintett autósoknak, hogy előzzék meg az MKB-t, és ők maguk intézkedjenek az eddigi szerződésük akár közvetlen, akár alkuszon keresztüli felmondásáról. Néhány biztosító tarifájában ugyanis pótdíjat jelent, ha az előző szerződést nem az ügyfél, hanem a biztosító mondja fel, függetlenül attól, hogy ez az ügyfél hibájából történt-e.

A Netrisknél eddig váltóknak a 7 százaléka volt az MKB ügyfele, ők egyébként igen kedvezően, a 2016-ban fizetett díjuknál átlagosan mindössze 2 százalékkal drágábban tudtak új kötelező biztosítást találni.

Az év végi évfordulós szerződőkön kívül immár azoknak az autósoknak is fokozatosan esedékessé válik a díjkalkuláció, akiknek a szerződése január első heteiben fordul. Erre azért szükséges külön is felhívni a figyelmet, mert a Netrisk tapasztalatai szerint az évközi szerződők közül feleakkora arányban szoktak élni a biztosításváltás lehetőségével, mint a kötelezőkampányban érintett társaik.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.