Még több pénzt hoztak az autópályák

Szerző: Vezess levél küldés 
Forrás: MTI
Dátum: 2016.11.03. 08.44

Idén az év elejétől október 28-ig 7,1 százalékkal több e-matrica kelt el Magyarországon, mint tavaly ilyenkor, a bevételek pedig 9,2 százalékkal nőttek.

Még több pénzt hoztak az autópályák

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató adatai szerint az értékesített darabszám 11 037 745, míg az eladási érték 56,192 milliárd forint volt. A növekedés két matricatípusnak köszönhető: az évesnek és a megyeinek.

Mindkettő esetében 14 százalékkal több kelt el, mint tavaly. Az éves matricák száma közel 330 ezer, az ebből származó bevétel 14,3 milliárd forint volt. A megyei matricákból 1 507 698 fogyott, amiből több mint nyolcmilliárd forintos bevétele keletkezett a szolgáltatónak.

A megyék közül szokás szerint Pest megyében kelt el a legtöbb, 888 661 jogosultság, a bevétel ott meghaladta a 4,8 milliárd forintot. Százezernél több matrica Fejérben és Győr-Moson-Sopronban fogyott, hatvanezer és tízezer között 11 megyében forgalmaztak, míg Veszprémben tízezernél kevesebb kelt el.

Járműkategóriánként a személygépkocsikat és kisteherautókat lefedő D1 kategóriás matricákból kelt el a legtöbb: 9 814 978 darab, a bevétel pedig megközelítette a 43,2 milliárd forintot. A D2-es jogosultságok száma 15,7 százalékkal, 997 847-ra, míg az értéke 19,3 százalékkal, 10,8 milliárd forintra emelkedett. Az összes matrica 57,9 százalékát vásárolták magyarok, 42 százalékát külföldiek.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.