Még több pénzt hoztak az autópályák

Szerző: Vezess levél küldés 
Forrás: MTI
Dátum: 2016.11.03. 08.44

Idén az év elejétől október 28-ig 7,1 százalékkal több e-matrica kelt el Magyarországon, mint tavaly ilyenkor, a bevételek pedig 9,2 százalékkal nőttek.

Még több pénzt hoztak az autópályák

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató adatai szerint az értékesített darabszám 11 037 745, míg az eladási érték 56,192 milliárd forint volt. A növekedés két matricatípusnak köszönhető: az évesnek és a megyeinek.

Mindkettő esetében 14 százalékkal több kelt el, mint tavaly. Az éves matricák száma közel 330 ezer, az ebből származó bevétel 14,3 milliárd forint volt. A megyei matricákból 1 507 698 fogyott, amiből több mint nyolcmilliárd forintos bevétele keletkezett a szolgáltatónak.

A megyék közül szokás szerint Pest megyében kelt el a legtöbb, 888 661 jogosultság, a bevétel ott meghaladta a 4,8 milliárd forintot. Százezernél több matrica Fejérben és Győr-Moson-Sopronban fogyott, hatvanezer és tízezer között 11 megyében forgalmaztak, míg Veszprémben tízezernél kevesebb kelt el.

Járműkategóriánként a személygépkocsikat és kisteherautókat lefedő D1 kategóriás matricákból kelt el a legtöbb: 9 814 978 darab, a bevétel pedig megközelítette a 43,2 milliárd forintot. A D2-es jogosultságok száma 15,7 százalékkal, 997 847-ra, míg az értéke 19,3 százalékkal, 10,8 milliárd forintra emelkedett. Az összes matrica 57,9 százalékát vásárolták magyarok, 42 százalékát külföldiek.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.