Hadik duplázott a szezonzáró futamon

Szerző: Szabó-Jilek Ádám levél küldés 
Dátum: 2016.10.31. 15.32

A Hadik – Kertész kettős könnyed győzelmet aratott a szezonzáró Ózd Rally-n. A Fordos páros mögött a Spitzmüller – Béres egység végzett a második, a Vincze – Kuti duó pedig a harmadik helyen.

A bajnokság nyolcadik futamának első napja igazán eseménydúsra sikeredet, hisz Velenczei felborult, Kazárt kizárták, Janika pedig kiesett, míg másnap a mezőny nagy része arra törekedett, hogy biztonságban célba érjen és bebiztosítsa a bajnokságban elfoglalt pozícióját.

Ha az Ózd Rally győzteséről beszélünk, akkor gyakorlatilag azt is mondhatjuk, hogy a szezonzáró futamon Hadik András ott folytatta, ahol a Mecsek Rallye-n abbahagyta. Az R5-ös Ford Fiestával versenyző pilóta a szombati hat gyorsasági szakaszból háromszor volt a legsebesebb, ráadásul minden alkalommal a hosszabb, így az időkülönbség kialakítás szempontjából jelentősebb Királd – Borsodbóta etapot nyerte meg, míg vasárnap, az összes gyorsasági után a miskolci pilóta neve mellett virított az abszolút első idő, így magabiztosan zsebelte be idei második futamgyőzelmét. Hadik az őszi formájának – 2 verseny, 2 győzelem – illetve az egri, szombathelyi és székesfehérvári ezüstérmeinek köszönhetően a bajnoki tabellán megkaparintotta év végi második helyet a már július végén bajnok és ezért az Ózd Rallyt kihagyó Herczig Norbert mögött.

SZJA4195

A képre kattintva galéria nyílik!

Ózdon a második helyen az a Spitzmüller Csaba végzett, aki az idei évben a jubileumi, 30. szezonját teljesítette a magyar rali mezőnyben. Spici az ötödik helyen kezdte a számára félig hazai futamot, majd fokozatosan lépkedett előre a saját tempójának és a kieséseknek köszönhetően. Bár az utolsó gyorson az EVO X-es Lancer hajtásában eltört egy alkatrész, az első Ózd Rally győztese, ha 41 másodperc hátránnyal is, de megszerezte a második helyet. Spici a mostani teljesítményének köszönhetően az abszolút negyedik helyen zárta a bajnoki pontvadászatot.

A két rutinos borsodi pilótát egy ifjonc, Vincze Ferencz követte a harmadik helyen az ózdi Városház Téren felállított célban. A szécsényi versenyző számára az első nap sikerült igazán kalandosra: Az első szakaszon letövezett egy kanyart, ahol volt egy szikla. A Mitsubishis pilóta ugyan nem kapott defektet, de mindkét baloldali felnije széttört, illetve a Lancer futóműve is megsérült. A második, királdi körgyorson berajtoltatták elé Bodolai Lászlót, így a két sofőr alig tudta kikerülni egymást, míg a hatodik szakaszon a 25 éves versenyző ismét begyűjtött egy felni törést. Vincze így az ötödik helyen hajthatott be az esti szervizbe, igaz az óraátalítás után már harmadik volt és ezt a pozíciót megőrizte a verseny befejezéséig, amivel az év végi bronzot is bebiztosította a bajnokságban.

SZJA3750

Adódig a kérdés, hogy a szécsényi pilóta, hogy előzött kettő a szombatról vasárnapra virradó éjszaka folyamán? A szombati nap ugyanis két korábbi magyar bajnok számára is rosszul zárult. Ifj. Tóth János a hatodik szakaszon szétütött egy lassítót, megsérült Peugeot 208 R5 vízhűtője, ezért a szervizbe már csak tréleren tudták behozni az autót. Janika az abszolút értékelés negyedik helyén állt ekkor, de ebben a formában nem tudta vállalni a másnapi folytatást, míg az addig második Kazár Miklóst kizárták!

Történt ugyanis, hogy az ötödik körgyorson az addig harmadik Velenczei Ádám felborult a királdi elág előtti lassítóban. Elsőként Kazár érkezett meg a baleset helyszínére, de csak lassított, nem állt meg a sérült Mitsubishi mellett. A Fordos pilóta a következő jelzett rádiós pontnál szintén nem állt meg, csak 1.5 km-rel később, a kör gyorsasági rajtjánál. A háromszoros bajnokot ezért szabályszegésért – nem állt meg a balesetnél, valamint nem az első rádióspontnál jelezte azt – kizárta a Felügyelő testület.

KACS0689

A Velenczei – Farnadi kettős szerencsére nem sérült meg a balesetben, a pilóta kicsit meghúzta a karját, de komolyabb baja sem neki, sem a navigátorának nem történt. Ahogy a 24 éves versenyző fogalmazott ez benne van a raliban, ő hibázott, mert nagyon kellett sietnie, hogy megőrizze a dobogós pozíciót, illetve a Top5-ben szerettek volna végezni az év végén.

Vincze mögött Bodolai László végzett a negyedik helyen a Hadik András csapata által felkészített Fiesta R5-tel. A Fordos pilóta egyébként élete legjobb eredményét könyvelhette el a szezonzáró futamon.

Bodolai mögött a 3-as kategória bajnoka, Balogh János zárt az ötödik pozícióban. A Mitsubishis pilóta még az első nap első körére választott rosszul gumit, majd miután a második körben minden a helyére került az N csoportos Lancerben átvette a vezetést a kategóriájában, amit meg is őrzött a futam végéig. Balogh 2016-ban hatszor bizonyult a leggyorsabbnak az N csoportban, az abszolút értékelésben pedig a több mint előkelő ötödik helyen végzett az évad végén.

Az abszolút hatodik Ifj. Kiss László mögött hatalmas csata zajlott a hetedik, egyben az N csoport második helyéért Matics Mihály, Lovász Pál és Rongits Attila között. Matics még a harmadik, királdi szakaszon kapott bal első defektet, így a 3-as kategória éléről a negyedik pozícióba csúszott vissza, a 6.5 másodperces előnye így 1 perc hátránnyá változott. A rutinos pilóta innen kezdett hatalmas rohanásba és az Ózd Rally végére, ha csak 3.5 másodperccel is, de maga mögé tudta utasítani Lovász Pált, aki a szezon végére stabilan megérkezett az N csoport élmezőnyébe. Rongits Attila ezúttal ugyan kikapott a márkatársaitól, de az ózdi kategória negyedik hellyel bebiztosította az N csoport ezüst érmét a bajnokságban.

IMG_9678

Az első tízet Maricsek Miklós zárta a bajnokság nyolcadik futamán, míg a 2WD kupában idei negyedik győzelmét aratta Rafael Tamás az 1-es BMW-vel, de a bajnoki versenyfutásban a salgótarjáni pilóta így is alulmaradt az R2-es Peugeot-ot hajtó és ezúttal második Klausz Kristóffal szemben.

Az ORC-ben és a Rallye2-ben is futamgyőzelemmel biztosította be a bajnoki elsőséget a Mitsubishis Gyarmati Ariel, illetve a Lada VFTS-t kormányzó Vizelli Károly. A bajnokság nyolcadik futamán az elrajtolt 106 versenyzőpárosból végül 73-an értek célba.

Eredmények – (ORB, Rallye2, ORC, Historic)

 

Szöveg: Vörös Gergely

Fotó: Szabó-Jilek Ádám, Kacsándi Norbert

Kommentek

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.