Közös szervezetet hoz létre a Toyota, a Nissan más gyártókat is bevonva, hogy az információk megosztásával védelmet teremtsenek az egymással és az internettel kommunikáló autók elleni hackertámadásokkal szemben.

A közös munkában az említett márkák mellett a Honda, a Mazda és a Subarukat gyártó Fuji Heavy Industries is részt vesz.  Ezen túlmenően a beszállítók megfigyelőként működnek együtt a szervezettel.

Az autógyártók célja hogy rendszereik védettek legyenek a hackerek behatolási kísérletei ellen, és hogy olyan szoftverek szülessenek, amelyek biztonságosabbak és gyorsabbak, mint a vállalatok külön-külön fejlesztett programjai.  Ezért megosztják egymással a szoftverek esetleges biztonsági réseiről és a külső támadásokkal szembeni védelméről szóló információikat.

2020-ra várhatóan a 2014-es mennyiség több mint háromszorosára, közel 35 millió darabra nő majd az állandó internetes kapcsolattal működő járművek értékesítése, amelyek ki lehetnek téve külső támadásoknak. Az online kapcsolat azonban szükséges az autók és az infrastruktúra közötti kapcsolat megteremtéséhez.

Néhány hete számolt be arról a világsajtó, hogy kínai hackerek távolról át tudták venni az irányítást egy Tesla felett, amely képes már önjáró autóként közlekedni. Korábban az FBI is figyelmeztetett, hogy komoly veszélyt jelent, ha az autók irányítása távolról is megoldható, hiszen terroristák kezében komoly fegyverré válhatnak így.