Mennyi víz kell egy autó gyártásához?

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.10.30. 12.18

A Ford azt tervezi, hogy 2020-ig tovább mérsékli a járműgyártással járó vízfelhasználását. Harmadannyi ivóvíz elég lesz majd egy-egy kocsihoz.

Mennyi víz kell egy autó gyártásához?

Háromnegyedével akarja mérsékelni az ivóvíz tisztaságú víz felhasználását az autógyártásában a Ford 2020-ra az ezredfordulón mért értékhez képest.  A 72 százalékos csökkentés azonban csak a folyamat egy része, a végső cél, hogy ne használjanak fel ivóvizet.

2000 és 2015 között a Ford 377 milliárd liternyi vizet takarított meg, ami 61 százalékos csökkenést jelent; 2015 és 2020 között a vállalat további 30 százalékos megtakarítást tűzött ki célul. A 2000-ben, a gyártásához felhasznált 1 gallon (3,7 liter) víz helyett  2020-ra ugyanarra a munkafolyamathoz már csak liternyi kell majd.

A csökkentéshez több új technológiát is bevetettek már az elmúlt években, ilyen a háromszoros nedves rétegű fényezési technológia és a forgácsoló gépsorok hűtővizének visszaforgatása. A vállalat elemzi az egyes folyamatok vízigényét, hogy kiderüljön, hol lehet még tovább mérsékelni a felhasznált víz mennyiségét.

Erre azért van szükség a Föld vízkészletének mindössze 1 százaléka alkalmas az emberi fogyasztásra; a maradék mennyiséget az óceánok sós vize, a sarki jégsapkákba fagyott édesvíz és a gyakorlatilag hozzáférhetetlen vízkészletek teszik ki.

Nemcsak vízre igyekszik vigyázni a Ford, de csökkentenék a hulladék-kibocsátását, például az autók formatervezésénél használt agyagét. E modellek megformázásához rengeteg anyag kell. A Ford évente akár 100 000 kilogrammnyi agyagot is elhasznál az életnagyságú modellek megalkotásához. Régebben ezt az anyagot sosem használták fel újra, ám az elmúlt öt évben a vállalat egy szabadalmaztatott gép segítségével évente mintegy 2500 kilogrammnyi gyurmát takarítanak meg.

Kommentek

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.