Nem igaz, miféle gumikkal járnak a magyarok

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.10.28. 10.02

A Pest megyei Göd határában tartott akciót a rendőrség, amelynek során a 2-es főút mentén három óra leforgása alatt több mint félszáz járművet állítottak meg.

Nem igaz, miféle gumikkal járnak a magyarok

A késő októberi dátum dacára még csak az autósok harmada váltott téli abroncsra, 6 százalékuk pedig vegyes szettel, azaz két-két téli és nyári gumival közlekedett.

Ugyan az abroncsok profilmélysége minden jármű esetében elérte a kötelező minimumot, viszont 15 százalékuknál bőven 4 mm alatt volt, vagyis jóformán simára kopott gumikkal közlekedett a sofőr. A rendőrök ezúttal nem büntettek, csak felhívták a figyelmet a hiányosságokra, illetve a sofőrök egy-egy mélységmérőt és egy meleg téli sapkát is kaptak ajándékba.

A hatóság tapasztalataival egybevág a Vredestein 1500 magyar sofőr részvételével készült kutatásának eredménye is. Ott a megkérdezettek fele tudta csak, hogy a személyautó-abroncsok törvény által előírt profilmélysége 1,6 mm, azt pedig 46%-uk tippelte meg helyesen, hogy a biztonságos közlekedéshez télen-nyáron minimum 3-3,5 mm-es mintázatmélység lenne szükség.

Egészen megdöbbentő adat, hogy az autósok 26%-a egyedül akkor nézeti meg az abroncsait, amikor szezonális cserére viszik az autót a szervizbe. A sofőrök 29%-a havi rendszerességgel ellenőrzi a gumikat, míg a válaszadók 26%-a hetente vagy minden tankolásnál, 18%-a pedig minden indulás előtt végez egy gyors ellenőrzést.

Szakemberek szerint legalább hetente egyszer nézzük át az abroncsokat, hogy megfelelő-e bennük a nyomás, illetve találunk-e sérülésre utaló jelet.

Kommentek

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.