Itt az új Škoda Octavia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.27. 08.55

Igazodik a kor igényeihez az Octavia: sajátos kialakítású LED-es fényszórók, modern szórakoztatóelektronika, mobil csatlakoztatás és vezetőtámogatás szerepel a facelift menüjén.

Az év végétől felfrissített kiadásban elérhető a Škoda óriási kompakt modellje: modernebb orr- és farkialakítás, feljavított vezetőtámogató és szórakoztató funkciók teszi még vonzóbbá a csehek legkelendőbb vitézét.

Vagy mégsem? A Škoda váratlanul megosztó autót rajzolt, a dupla fényszóró sajátos fizimiskával ruházza fel az Octaviát, az osztott lámpatest kifejezetten keskenynek láttatja az amúgy tágas autót. Vigasztalja az elégedetleneket a tudat, hogy mostantól akár LED-es fényforrás is kérhető a lámpákba.

A helykínálat természetesen nem változik, a praktikum viszont javul, a kombi mostantól motoros nyitású hátfallal is kérhető.

Két médiaközpont és két navigációs infotainment-rendszer kérhető az autóba, mindegyik kapacitív érintőképernyőn keresztül vezérelhető, mint a modern okostelefonok. A legdrágább rendszerhez 9,2 colos monitor és wifi-hotspot is tartozik, kívánságra beépített 4G-s mobil internettel.

Vezetőtámogatásban igazán nagy lesz a Škoda, már ha megfizetjük a felárakat: ha utánfutóval tolatunk, automatikusan manőverez az autó, kamera észleli az elénk lépő gyalogost, javult a parkolósegéd funkció, kitolatáskor radar figyeli, hogy oldalról nem jön-e nekünk valaki, és persze tolatókamera is kérhető.

161027-SKODA-OCTAVIA-05

Nincs vége a karácsonynak: a gyújtáskulcsokra egyedi beállítások menthetők, a kormánykerék fűthető, hátul asztalkák és palacktartók teszik élvezetesebbé a maszatolást, a kombi rakteréből zseblámpát vehetünk ki.

A motorkínálat nem változik, az 1,0-2,0 literes benzin- és dízelmotorok 84-184 lóerőt teljesítenek, DSG majdnem minden motorhoz kérhető, összkerékhajtás csak a két legnagyobb motorhoz. Az adaptív lengéscsillapítás opciós.

Az első pápaszemes Octaviákat 2017 elején vehetik át az ügyfelek.

Kommentek

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.