Nem épült még ilyen erős E-osztály

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.27. 13.00

Áthidaló félmegoldások után végre elérkezett az igazi nagyágyú: a Mercedes-AMG E63. Rögtön két kivitelben kapható.

Minden eddiginél nagyobb teljesítménnyel: akár 612 lóerővel vehet magának Mercedes E-osztályt az, aki kivárja a típus 2017 márciusában esedékes piaci bevezetését. Ez épp csak elmarad az S 65 AMG zászlóshajó 630 lóerős csúcsteljesítményétől, és ha nem is nagyságrendekkel, de határozottan túlszárnyalja az elődmodell életpályájának vége felé bevezetett 585 lóerőt.

A négyliteres, nyolchengeres motor egyébként most is csak külön kérésre hozza ezt a teljesítményt: alapkivitelében 571 lóerőre és 750 Nm-re képes; az E 63 S változat 100 Nm-rel nyomatékosabb. Előbbi 3,5 utóbbi 3,4 mp alatt gyorsul százra – kiborító értékek ezek egy menetkészen közel két tonnás szedántól –, a végsebesség külön pénzért 300 km/órára növelhető.

A nyolchengeres sportmotor két kettős megfúvású turbófeltöltőnek köszönheti erejét, ilyet sem épített még a Mercedes. Az erőt kilencfokozatú duplakuplungos váltó viszi tova, amelyhez külön erre a felhasználásra fejlesztett nedves kuplungot a gyár. Szintén vadonatúj az összkerékhajtás vezérlése (az indokolhatja a plusz jelzést a szokásos név mögött): mostantól nem hátulra jut a nyomaték többsége, hanem szabadon variálható minden helyzetben, ami határhelyzetben jobb stabilitást eredményez, függetlenül az útminőségtől.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+

Részterhelésen az 1000-3250/perc tartományban lekapcsol négy henger, amiből az utasok állítólag nem éreznek semmit, a fogyasztás viszont értelemszerűen meghálálja. A felhasználási módozatok spektrumának másik végpontján, ‘Race’ versenyprogramban a 63S verziónál alapáras drift üzem is előcsalogatható, kikapcsolt ESP-vel, kézi vátóveérléssel. Az alapmodell mechanikus, az S kivitel elektronikus vezérlésű hátsó differenciálzárat kapott.

Az autó nem csak technikájában hoz újat: átrajzolták a hűtőmaszkot, és a motorházfedél is máshogy fekszik fel. Nagyobb a nyomtáv, szélesebbek a kerékívek (+17 mm), a lökhárító két pofára falja a fékeket hűtő levegőt. Az alapkivitel 19, az E 63 S 20 colos kerekeket kap, utóbbi kovácsolt alumíniumból, központi anyát imitáló kialakításban is választható.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+

A futóművet teljesen átdolgozták, hogy bírja a nagyobb terhelést, a hátsó kanyarstabilizátor üreges elem, akárcsak az AMG GT R esetében, a rugózást háromkamrás pneumatikus rendszerre bízták.

Bár kéttonnás szedánnal versenypályára menni sajátos ötlet, a Mercedes egy külön okostelefonos applikációt is összehozott, amivel mérhetők a pályakör adatai, illetve GoPro kamera is csatlakoztatható hozzá.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+

A Mercedes egy sor videót is közzé tett a vadonatúj sportlimuzinról; azokat ezen a linken tudod megnézni.

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.