Nem épült még ilyen erős E-osztály

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.27. 13.00

Áthidaló félmegoldások után végre elérkezett az igazi nagyágyú: a Mercedes-AMG E63. Rögtön két kivitelben kapható.

Minden eddiginél nagyobb teljesítménnyel: akár 612 lóerővel vehet magának Mercedes E-osztályt az, aki kivárja a típus 2017 márciusában esedékes piaci bevezetését. Ez épp csak elmarad az S 65 AMG zászlóshajó 630 lóerős csúcsteljesítményétől, és ha nem is nagyságrendekkel, de határozottan túlszárnyalja az elődmodell életpályájának vége felé bevezetett 585 lóerőt.

A négyliteres, nyolchengeres motor egyébként most is csak külön kérésre hozza ezt a teljesítményt: alapkivitelében 571 lóerőre és 750 Nm-re képes; az E 63 S változat 100 Nm-rel nyomatékosabb. Előbbi 3,5 utóbbi 3,4 mp alatt gyorsul százra – kiborító értékek ezek egy menetkészen közel két tonnás szedántól –, a végsebesség külön pénzért 300 km/órára növelhető.

A nyolchengeres sportmotor két kettős megfúvású turbófeltöltőnek köszönheti erejét, ilyet sem épített még a Mercedes. Az erőt kilencfokozatú duplakuplungos váltó viszi tova, amelyhez külön erre a felhasználásra fejlesztett nedves kuplungot a gyár. Szintén vadonatúj az összkerékhajtás vezérlése (az indokolhatja a plusz jelzést a szokásos név mögött): mostantól nem hátulra jut a nyomaték többsége, hanem szabadon variálható minden helyzetben, ami határhelyzetben jobb stabilitást eredményez, függetlenül az útminőségtől.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+

Részterhelésen az 1000-3250/perc tartományban lekapcsol négy henger, amiből az utasok állítólag nem éreznek semmit, a fogyasztás viszont értelemszerűen meghálálja. A felhasználási módozatok spektrumának másik végpontján, ‘Race’ versenyprogramban a 63S verziónál alapáras drift üzem is előcsalogatható, kikapcsolt ESP-vel, kézi vátóveérléssel. Az alapmodell mechanikus, az S kivitel elektronikus vezérlésű hátsó differenciálzárat kapott.

Az autó nem csak technikájában hoz újat: átrajzolták a hűtőmaszkot, és a motorházfedél is máshogy fekszik fel. Nagyobb a nyomtáv, szélesebbek a kerékívek (+17 mm), a lökhárító két pofára falja a fékeket hűtő levegőt. Az alapkivitel 19, az E 63 S 20 colos kerekeket kap, utóbbi kovácsolt alumíniumból, központi anyát imitáló kialakításban is választható.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+

A futóművet teljesen átdolgozták, hogy bírja a nagyobb terhelést, a hátsó kanyarstabilizátor üreges elem, akárcsak az AMG GT R esetében, a rugózást háromkamrás pneumatikus rendszerre bízták.

Bár kéttonnás szedánnal versenypályára menni sajátos ötlet, a Mercedes egy külön okostelefonos applikációt is összehozott, amivel mérhetők a pályakör adatai, illetve GoPro kamera is csatlakoztatható hozzá.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+

A Mercedes egy sor videót is közzé tett a vadonatúj sportlimuzinról; azokat ezen a linken tudod megnézni.

Kommentek

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

F1: Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.