Nem épült még ilyen erős E-osztály

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.27. 13.00

Áthidaló félmegoldások után végre elérkezett az igazi nagyágyú: a Mercedes-AMG E63. Rögtön két kivitelben kapható.

Minden eddiginél nagyobb teljesítménnyel: akár 612 lóerővel vehet magának Mercedes E-osztályt az, aki kivárja a típus 2017 márciusában esedékes piaci bevezetését. Ez épp csak elmarad az S 65 AMG zászlóshajó 630 lóerős csúcsteljesítményétől, és ha nem is nagyságrendekkel, de határozottan túlszárnyalja az elődmodell életpályájának vége felé bevezetett 585 lóerőt.

A négyliteres, nyolchengeres motor egyébként most is csak külön kérésre hozza ezt a teljesítményt: alapkivitelében 571 lóerőre és 750 Nm-re képes; az E 63 S változat 100 Nm-rel nyomatékosabb. Előbbi 3,5 utóbbi 3,4 mp alatt gyorsul százra – kiborító értékek ezek egy menetkészen közel két tonnás szedántól –, a végsebesség külön pénzért 300 km/órára növelhető.

A nyolchengeres sportmotor két kettős megfúvású turbófeltöltőnek köszönheti erejét, ilyet sem épített még a Mercedes. Az erőt kilencfokozatú duplakuplungos váltó viszi tova, amelyhez külön erre a felhasználásra fejlesztett nedves kuplungot a gyár. Szintén vadonatúj az összkerékhajtás vezérlése (az indokolhatja a plusz jelzést a szokásos név mögött): mostantól nem hátulra jut a nyomaték többsége, hanem szabadon variálható minden helyzetben, ami határhelyzetben jobb stabilitást eredményez, függetlenül az útminőségtől.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+

Részterhelésen az 1000-3250/perc tartományban lekapcsol négy henger, amiből az utasok állítólag nem éreznek semmit, a fogyasztás viszont értelemszerűen meghálálja. A felhasználási módozatok spektrumának másik végpontján, ‘Race’ versenyprogramban a 63S verziónál alapáras drift üzem is előcsalogatható, kikapcsolt ESP-vel, kézi vátóveérléssel. Az alapmodell mechanikus, az S kivitel elektronikus vezérlésű hátsó differenciálzárat kapott.

Az autó nem csak technikájában hoz újat: átrajzolták a hűtőmaszkot, és a motorházfedél is máshogy fekszik fel. Nagyobb a nyomtáv, szélesebbek a kerékívek (+17 mm), a lökhárító két pofára falja a fékeket hűtő levegőt. Az alapkivitel 19, az E 63 S 20 colos kerekeket kap, utóbbi kovácsolt alumíniumból, központi anyát imitáló kialakításban is választható.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+

A futóművet teljesen átdolgozták, hogy bírja a nagyobb terhelést, a hátsó kanyarstabilizátor üreges elem, akárcsak az AMG GT R esetében, a rugózást háromkamrás pneumatikus rendszerre bízták.

Bár kéttonnás szedánnal versenypályára menni sajátos ötlet, a Mercedes egy külön okostelefonos applikációt is összehozott, amivel mérhetők a pályakör adatai, illetve GoPro kamera is csatlakoztatható hozzá.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+

A Mercedes egy sor videót is közzé tett a vadonatúj sportlimuzinról; azokat ezen a linken tudod megnézni.

Kommentek

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.