Mercedes-Benz X-osztály: szmoking és túrabakancs

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.26. 09.01

Kétféle, elegáns és robusztus kivitelben mutatta be leendő pickupját a Mercedes. A maga módján mindkettő vonzó személyiség.

Luxuspickup vagy munkaeszköz – ez foglalkoztatja a közönséget azóta, hogy a Mercedes bejelentette: saját pickupot épít. Persze nem teljesen saját az a saját, a Nissan segítsége, a Navara rokonsága már a hátsó oldalablak felfelé csapó alsó éléből nyilvánvaló (valamint abból, hogy Európában a Nissan, Dél-Amerikában a Renault fogja gyártani a Mercedest), de lépjünk ezen túl, mert a műszaki részletek és a beltér kialakítása egyértelművé teszi, hogy sok munkaórát fektetett a járműbe a Mercedes. Sok munkaórát, és még több pénzt: az egy év múlva piacra lépő autó fejlesztésére és gyártására több százmillió eurós beruházással teremti meg a feltételeket a gyártó.

Na de akkor végül is prémium platós vagy melósmobil? Mindkettő, legalábbis egyelőre: a Mercedes két teljesen eltérő karakterű, de egyformán hiteles kivitelben mutatta be a leendő X-osztály előtanulmányát. Ugyanaz a kettősség érvényesül, mint amit a G-osztálynál láthatunk, a puritán és célszerű kivitel nyúzásra, mókázásra termett, a másikkal akár reprezentálhatunk is, ha olyan a helyzet.

Az autó létravázas szerkezetű, ami munkára predesztinálja, ugyanakkor a hathengeres motorok kínálata nem szokványos a szegmensben. A szabadidőjárműveket idéző idomok, az AMG-hangulatú stíluselemek már kevésbé megdöbbentőek, az összhatás azonban mindkét esetben erőteljes. Különösen látványos a jármű fara, ahol az egyik kivitelben LED-sáv keretezi a lenyitható hátfalat, egyszerre kiszolgálva a helyzetjelzők, a féklámpák és az irányjelzők szerepkörét, míg a másik verzióban rácsmintázat idézi a verseny-pickupok furcsán varázslatos világát.

Az utastérben valódi tölgyfa és nubuk bőr, illetve matt szénszálas felületek és remekül tapadó, szintén matt fekete bőr várja az utasokat; az anyósülés előtti tűzoltóberendezés és az elöl elhelyezett csörlő az ipari mennyiségű króm és alumínium ellenpontjaként jelzi, hogy éppen melyik változattal van dolgunk.

Ami közös, az a meglepő elrendezésű légbeömlő-csokor, a márkától megszokott, lebegő érintőképernyő, és a mezei gyökereket idéző, minden flanc ellenére meglehetősen egyszerűnek tűnő ülések, illetve a mechanikus kézifék, amelyhez hasonlót talán már látni sem láttak a gyár fiatalabb dizájnerei. És ha már a mechanikus szóba került: holmi ESP-pótlék helyett ilyen lesz a differenciálzár is, amelyből középre és hátra is jut egy-egy. A hajtáslánchoz felező is tartozik, így sem az 1,1 tonnás terhelhetőség, sem a 3,5 tonnás vontatható tömeg nem jelent problémát. A futóművet mindennek ellenére komfortosnak, dinamikusnak mondja a Mercedes.

Az autóban fejlett kapcsolódási, infotainment-technológia dolgozik, amelyet a szokásos módon, a padlókonzolon elhelyezett, érintésérzékeny tárcsáról vezérelhetünk. A vezetőtámogató rendszerek sem hiányoznak, így van esély arra, hogy az X-osztály a világ első olyan pickupja legyen, amelynek közúti alkalmassága nem csupán a marketing kommunikációs propaganda szerint kiváló.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.