Mercedes-Benz X-osztály: szmoking és túrabakancs

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.26. 09.01

Kétféle, elegáns és robusztus kivitelben mutatta be leendő pickupját a Mercedes. A maga módján mindkettő vonzó személyiség.

Luxuspickup vagy munkaeszköz – ez foglalkoztatja a közönséget azóta, hogy a Mercedes bejelentette: saját pickupot épít. Persze nem teljesen saját az a saját, a Nissan segítsége, a Navara rokonsága már a hátsó oldalablak felfelé csapó alsó éléből nyilvánvaló (valamint abból, hogy Európában a Nissan, Dél-Amerikában a Renault fogja gyártani a Mercedest), de lépjünk ezen túl, mert a műszaki részletek és a beltér kialakítása egyértelművé teszi, hogy sok munkaórát fektetett a járműbe a Mercedes. Sok munkaórát, és még több pénzt: az egy év múlva piacra lépő autó fejlesztésére és gyártására több százmillió eurós beruházással teremti meg a feltételeket a gyártó.

Na de akkor végül is prémium platós vagy melósmobil? Mindkettő, legalábbis egyelőre: a Mercedes két teljesen eltérő karakterű, de egyformán hiteles kivitelben mutatta be a leendő X-osztály előtanulmányát. Ugyanaz a kettősség érvényesül, mint amit a G-osztálynál láthatunk, a puritán és célszerű kivitel nyúzásra, mókázásra termett, a másikkal akár reprezentálhatunk is, ha olyan a helyzet.

Az autó létravázas szerkezetű, ami munkára predesztinálja, ugyanakkor a hathengeres motorok kínálata nem szokványos a szegmensben. A szabadidőjárműveket idéző idomok, az AMG-hangulatú stíluselemek már kevésbé megdöbbentőek, az összhatás azonban mindkét esetben erőteljes. Különösen látványos a jármű fara, ahol az egyik kivitelben LED-sáv keretezi a lenyitható hátfalat, egyszerre kiszolgálva a helyzetjelzők, a féklámpák és az irányjelzők szerepkörét, míg a másik verzióban rácsmintázat idézi a verseny-pickupok furcsán varázslatos világát.

Az utastérben valódi tölgyfa és nubuk bőr, illetve matt szénszálas felületek és remekül tapadó, szintén matt fekete bőr várja az utasokat; az anyósülés előtti tűzoltóberendezés és az elöl elhelyezett csörlő az ipari mennyiségű króm és alumínium ellenpontjaként jelzi, hogy éppen melyik változattal van dolgunk.

Ami közös, az a meglepő elrendezésű légbeömlő-csokor, a márkától megszokott, lebegő érintőképernyő, és a mezei gyökereket idéző, minden flanc ellenére meglehetősen egyszerűnek tűnő ülések, illetve a mechanikus kézifék, amelyhez hasonlót talán már látni sem láttak a gyár fiatalabb dizájnerei. És ha már a mechanikus szóba került: holmi ESP-pótlék helyett ilyen lesz a differenciálzár is, amelyből középre és hátra is jut egy-egy. A hajtáslánchoz felező is tartozik, így sem az 1,1 tonnás terhelhetőség, sem a 3,5 tonnás vontatható tömeg nem jelent problémát. A futóművet mindennek ellenére komfortosnak, dinamikusnak mondja a Mercedes.

Az autóban fejlett kapcsolódási, infotainment-technológia dolgozik, amelyet a szokásos módon, a padlókonzolon elhelyezett, érintésérzékeny tárcsáról vezérelhetünk. A vezetőtámogató rendszerek sem hiányoznak, így van esély arra, hogy az X-osztály a világ első olyan pickupja legyen, amelynek közúti alkalmassága nem csupán a marketing kommunikációs propaganda szerint kiváló.

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.