Agysorvasztóan gyors a Red Bull sportkocsija

Aston Martin AM-RB 001

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.10.25. 15.55

Új aerodinamikai koncepcióval készül az Aston Martin és Red Bull közös sportkocsija, amely 1000 lóerős teljesítményével extrém gyorsulásra képes.

Agysorvasztóan gyors a Red Bull sportkocsija

Hosszú interjúban mutatta be legújabb munkáját Adrian Newey a Wall Street Journalban. A 2018-ban érkező Aston Martin AM-RB 001 a Red Bull hathatós támogatásával készül, ahol Newey műszaki igazgatóként dolgozik.  A bit szakember eddig 10 konstruktőri világbajnoki címet szerzett a Forma-1-ben, így ha valaki, ő tudja, hogy mennyire fontos az aerodinamika.

Mint a cikkből kiderül, az új modellen nem lesznek hatalmas spoilerek és aktív karosszériaelemek (Newey utálja a nagy szárnyakat), helyette a padlólemez fejlesztésére fordítanak különös figyelmet és annak kialakításával érik majd el a szükséges leszorítóerőt. A versenyváltozat – ilyen is készül majd – saját súlyának kétszeresét lesz képes előállítani, így nagy tempónál akár egy alagút tetején is haladhatna.

Az AM-RB 001 minden korábbinál fejlettebb aktív felfüggesztést kap, amely segít elérni a közel kéttonnás leszorítóerőt, többek között a karosszériamagasság állításával. Ennek is köszönhetően brutálisan nagy, 4 g-s oldalgyorsulásra lesz képes a kocsi, ami azt jelenti, hogy a versenyző feje sisakkal együtt 35 kilóval húzza majd oldalra a nyakát. Csak, hogy értsük, egy Porsche 911 GT3-mal 1,5 g-t lehet elérni.

Nem kevésbé ígéri megdöbbentőnek a kocsi gyorsulását Newey. Azt mondta, hogy a 0-ról 200 mph (320 km/órára) meglesz tíz másodperc alatt. Igen tíz, azaz 10 másodperc. Ami szintén nyaktörő mutatvány, ahogy az is, hogy a Forma 1-ből átvette fékeivel tervek szerint 5 másodperc alatt képes lesz megállni az említett tempóról. Hihetetlen.

Egyelőre nehéz elképzelni, hogy miként érik ezt el, mindenesetre az 1000 lóerősnek hirdetett V12-es motor és az 1000 kilósnak tervezett önsúly egész jó ajánlólevelek.

aston-martin-am-rb-0-4_800x0w

Összesen 175 darabot terveznek a szuperspotkocsiból, ebből 150 kerül utcára, míg a maradék versenypályán száguldhat majd. A vevők nagyjából 3 millió dolláros, azaz kb. 850 millió forintos indulóárral kalkulálhatnak.

Kommentek

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.