800 lóerős Lamborghini síeléshez

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.10.25. 14.49

Újabb különleges autó készül a síelő Jon Olsson számára. 800 lóerős Lamborghinivel járja ebben a szezonban az európai síterepeket.

800 lóerős Lamborghini síeléshez

Azért, mert síeléssel tölti élete jelentős részét, így gyakran jeges, havas körülmények között autózik, Jon Olsson még nem akar lemondani a szupersportkocsik nyújtotta szórakozásról.  Így aztán számos ilyen autóra – Lamborghini Murcielago, Gallardo, Audi R8 – is szereltetett már tetődobozt.

Az extrémsportoló, Youtube-sztár tavaly egy 1000 lóerős Audi RS6-ossal autózott, de azt ellopták, majd felgyújtották. Az idei síszezonnak ezért a profi freestyle-os már egy új kocsival vág neki.

 

Mint Olsson elmondta, számára fontos, hogy négykerék-hajtású legyen a gép, így a Ferrari FF, az Audi RS6 és a Nissan GT-R is szerepelt az előzetes listán. Mivel kifejezetten kedveli a szupersportkocsikat, mert szereti a meglepetést, amikor megérkezik a sípályára, az Audi R8, McLaren 650S is a döntőbe került. Végül azonban a V10-es motorja miatt a Huracan került ki győztesen.

A kocsiban alig 500 kilométer volt, amikor már meg is kezdték az átalakítását. A svéd Stertman cég (ugyanaz, amely arannyal eloxált turbókkal szerelte az előző RS6-ost), vette kezelésbe az 5,2 literes motort, amelyet kompresszorral szereltek fel. Turbókkal nagyobb teljesítményt érhettek volna el, de ez esetben fontos volt a tartósság, hiszen Olsson egyetlen idényben 50 000 kilométert tesz a kocsijaiba.

jon-olsson-huracan-camoflage-4

Persze nincs hiány teljesítményből, mivel az eredetileg Győrből származó motor 800 lóerős. Azt nem tudni, hogy 0-100 között mire képes a Huracan (mi 2,8 mp-t tippelnénk), de százról kétszázra 5,3 másodperc alatt gyorsul. Ez a dinamika pedig már Bugatti Veyron szintje.

Kilenc hónap és 100 ezer euró (kb. 31 millió forint) után Olsson új autója elkészült. Ahogy korábban, itt is kamuflázs mintás fóliával látták el a kocsit, amelyről nem hiányoznak az egyedik felnik és a tetőboksz sem. A hangélményről Akrapovic kipufogó gondoskodik, amit érdemes meghallgatni az alábbi videón:

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.