Frankenstein terepre: East Coast Defender Project XIII

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.22. 09.00

Halála után új, nagyobb szívet kapott a Land Rover Defender. Életre kelt, de még hogyan!

Hiába szüntette be a Defender gyártását a Land Rover, az ikonikus terepjáró változatlanul népszerű az átépítésekre szakosodott műhelyek körében. Ezt a munkát az East Coast Defender nevű floridai stáb követte el, és első pillantásra nincs benne semmi különleges. Az egyedi felnik, a terepabroncsok, a hátsó létra, az új lökhárítók, a panoráma tetőablak, a LED-es fényszóró és a csörlő akár egyszerű tartozék-katalógusból is jöhetett volna. A 9 személyesre átalakított (a nagyobb tengelytávú, 110-es modellről van szó), bőrbe burkolt beltér, a Momo kormánykerék, a tolatókamera, a 13 hangszórós JBL hifi vagy a fűthető szélvédő már nagyobb léptékű munka, de önmagában nem ér annyit, hogy írjunk a kocsiról.

Csakhogy a floridai alkotók a hajtásláncba is belenyúltak – mit belenyúltak, teljesen átdolgozták. Új a terepváltó, a központi differenciálmű részlegesen önzáró, a hajtótengelyt edzett acél darabra cserélték. A sebességváltó hatfokozatú automata, váltókar helyett nyomógombokkal vezérelhető.

A lényeget a végére hagytuk: a gyári motort az előző szériás Corvette (C6) 6,2 literes, nyolchengeres blokkjára cserélték. Az LS3 gyári kódú erőforrás eredeti helyén akár 436 LE-re volt képes, de csodálkoznánk, ha eredeti kivitelében került volna beépítésre, bár az 580 Nm elvileg elegendő kell, hogy legyen az autó vehemens mozgatásához.

east coast defender ls3 2

A Defender és az LS3 keresztezésének az ötlete egyébként már sokakban felmerült: a veterán autók restomodolására, azaz modern tartalommal történő felújítására szakosodott Icon mellett a brit Wildcat is megépítette már a maga Corvettenderét, és ne feledkezzünk meg a Kahn Design arcletépő 6×6-os Flying Huntsman projektjéről.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.