Frankenstein terepre: East Coast Defender Project XIII

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.22. 09.00

Halála után új, nagyobb szívet kapott a Land Rover Defender. Életre kelt, de még hogyan!

Hiába szüntette be a Defender gyártását a Land Rover, az ikonikus terepjáró változatlanul népszerű az átépítésekre szakosodott műhelyek körében. Ezt a munkát az East Coast Defender nevű floridai stáb követte el, és első pillantásra nincs benne semmi különleges. Az egyedi felnik, a terepabroncsok, a hátsó létra, az új lökhárítók, a panoráma tetőablak, a LED-es fényszóró és a csörlő akár egyszerű tartozék-katalógusból is jöhetett volna. A 9 személyesre átalakított (a nagyobb tengelytávú, 110-es modellről van szó), bőrbe burkolt beltér, a Momo kormánykerék, a tolatókamera, a 13 hangszórós JBL hifi vagy a fűthető szélvédő már nagyobb léptékű munka, de önmagában nem ér annyit, hogy írjunk a kocsiról.

Csakhogy a floridai alkotók a hajtásláncba is belenyúltak – mit belenyúltak, teljesen átdolgozták. Új a terepváltó, a központi differenciálmű részlegesen önzáró, a hajtótengelyt edzett acél darabra cserélték. A sebességváltó hatfokozatú automata, váltókar helyett nyomógombokkal vezérelhető.

A lényeget a végére hagytuk: a gyári motort az előző szériás Corvette (C6) 6,2 literes, nyolchengeres blokkjára cserélték. Az LS3 gyári kódú erőforrás eredeti helyén akár 436 LE-re volt képes, de csodálkoznánk, ha eredeti kivitelében került volna beépítésre, bár az 580 Nm elvileg elegendő kell, hogy legyen az autó vehemens mozgatásához.

east coast defender ls3 2

A Defender és az LS3 keresztezésének az ötlete egyébként már sokakban felmerült: a veterán autók restomodolására, azaz modern tartalommal történő felújítására szakosodott Icon mellett a brit Wildcat is megépítette már a maga Corvettenderét, és ne feledkezzünk meg a Kahn Design arcletépő 6×6-os Flying Huntsman projektjéről.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.