A Toyota nem csak forgalmaz, de gyárt is Dél-Afrikában, méghozzá 1966 óta. A Hiluxot 1970 januárjában kezdték gyártani, és azóta le sem álltak a gyártósorok – olyan tehát arrafelé a Toyota pickupja, mint nálunk a Swift, csak még sokkal inkább.

Nem véletlen, hogy éppen egy dél-afrikai tuningműhely, a Steves Auto Clinic dolgozott ki tuningpakkot a Hilux mindkét motorjához, a nálunk is ismert 2,4-eshez (150 LE) és a nagyobbik, 28 litereshez (177 LE). Előbbi teljesítménye 184 lóerőre növelhető, az utóbbi két fázisban 197, illetve 232 lóerős lehet.

A tuningcsomagoknak azonban nem a nyers erőtöbblet a legvonzóbb tulajdonsága, hanem a különböző üzemmódok lehetősége. A gyári és a megnövelt teljesítmény mellett elérhető egy terepre optimalizált, alul combos vezérlés; egy takarékosságra kiélezett program, valamint egy lopásgátló üzem, amelyben el sem indul a motor.

Apró szépséghiba, hogy állítólag nem kapták meg a gyár áldását a tuningra, így a beavatkozás nyomán ugrik a garancia …