Megjósolták, milyen lesz az idei kötelezőkampány

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.10.21. 09.47

Évről évre egyre kevesebb autóst érint az év végi (gyakorlatilag novemberben lezajló) kötelezőkampány: 2016 végén már csak mintegy egymillió autósnak fordul január elsejével a biztosítási éve.

Megjósolták, milyen lesz az idei kötelezőkampány

2016 harmadik negyedévében a személygépkocsikra kötött kgfb-szerződések éves átlagdíja 32 ezer forint körül volt, ami 21 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért 26 400 forintos összeget.

A Netrisk online biztosításközvetítő cég statisztikái szerint ugyanakkor a fenti kategóriában az év elejéhez képest már csupán néhány százalékkal emelkedett a megrendelt kgfb-szerződések átlagdíjának szintje. A társaság az év végi időszakra csendes kgfb-kampányt vár, mintegy 100 ezer körüli váltóval (ez a szám a flották nélkül értendő).

image002

Év közben a  kötelezős szerződések többségét a jármű tulajdonjogának megszerzésekor kötik – ezt nevezik szaknyelven azonnali kötésnek. Az azonnali kötések átlagdíja a korábbi években mintegy 50-60 százalékkal alakult az évfordulós biztosítóváltások átlagdíjszintje felett. Az idei év közepére azonban 30-40 százalék közötti mértékűre zárult ez az olló, miután az azonnali díjak átlaga az év eleje óta 7 százalékot esett.

A Netrisknél a harmadik negyedév végén egy újonnan vásárolt személyautóra átlagosan 37 500 forintos éves díjon kötöttek kötelező biztosítást, ugyanez egy, az évfordulón váltó személyautó esetén 26 700 forint volt.

Évről évre egyre kevesebb autóst érint az év végi (gyakorlatilag novemberben lezajló) kötelezőkampány: 2016 végén már csak mintegy egymillió autósnak fordul január elsejével a biztosítási éve. A kampány azonban nem csupán emiatt lesz a korábbiaknál kisebb, hanem amiatt is, mert egy idén életbe lépett jogszabály-módosítás miatt a biztosítók az új ügyfeleiknek már nem kínálhatnak kedvezőbb kgfb-díjakat, mint a már meglévő, régebbi szerződőknek.

image003

Emiatt idén várhatóan jóval kevesebb olyan autós lesz, aki felmondja, majd ugyanoda vissza is köti kötelezőjét. Tavaly még az összes év végi váltásnak több mint harmada ilyen visszakötés volt a Netrisk oldalán megrendelt szerződések esetében.

A cég százezer szerződésváltásra számít a novemberi időszakban. Ez valószínűleg akkor sem lesz magasabb, ha (amint az várható) magasabb indexdíjat tapasztalnak majd az autósok tavalyhoz képest, mivel jó eséllyel kevesebb váltásra ösztönző ajánlattal találkoznak majd.

A novemberi kampány átlagdíját befolyásoló további tényező lehet az is, hogy idén a kampányidőszakra mennyi biztosító fog külön díjtarifát hirdetni. Tavaly még csupán egy biztosító volt, amely a január elsejei évfordulóra november elején nem hirdetett külön tarifát.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.