Részleteiben újult meg a Seat Leon

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.20. 07.00

Gazdagabb tartalom, fokozott funkcionalitás, új hajtásláncok és felszereltségi szint: észszerű ráncfelvarrás Spanyolországból.

Mindenen változtattunk, de semmi nem változott, mondja Alejandro Mesonero Romanos, a Seat dizájnere, és valóban: azoknak, akik nem ismerik töviről hegyire a jelenlegi modellt, fel sem fog tűnni, hogy megváltozott a lökhárító, 4 centiméterrel szélesebb, és dúsabban krómozott a hűtőmaszk, vagy hogy extra ficakokat loptak a lámpatestekbe, amelyekben mindenhol LED-ek világítanak.

Az utastérben már látványosabb a változás. Új a 8 colos központi érintőképernyő, szabályozható LED-es hangulatvilágítás dereng a beltérben, és állítólag a zajkomfort is érdemben javult. A középkonzolon kevesebb a gomb, több viszont a funkció: a mobiltelefonok töltésére vezeték nélküli padozat szolgál, a legújabb trenddel összhangban. Az okostelefonos integráció magától értetődő.

A változatlanul három kivitelben (háromajtós, ötajtós, kombi) kínált Leon jövő évtől úgy segíti vezetőjét, mint eddig soha: sávban tartó, dugókövető, ráfutásgátló, gyalogosfigyelő funkciók teszik biztonságosabbá és egyszerűbbé a vezetést. A kocsi a jelzőtáblákat is felismeri gazdája helyett, magától parkol be, és ha elfelejti levenni a reflektort, magától tompítottra vált.

Az eddigi Reference, Style és FR kivitelek mellé egy új felszereltségi szint: az Xcellence sorakozik fel, opciós bőr-Alcantara ülésekkel, krómdíszekkel, alumíniumbetétekkel, kulcs nélküli indítással. Az Xcellence elvileg az FR árszintjén lesz, így az igényes vevők dönthetnek, hogy gyors vagy elegáns autót szeretnének. A Cupra kivitel is hamarosan megújul.

A motorkínálatban újdonság az 1,6 literes, 115 lóerős dízel, míg a 150 lóerős, összkerékhajtású 2.0 TDI-hez mostantól hétfokozatú DSG váltó is kérhető. A 90-184 lóerős dízelportfólió mellett a benzinesek 110-180 lóerőre képesek, a nagy dobás a háromhengeres, egyliteres, 115 lóerős motorocska.

NEW-SEAT-LEON-011h

 

Kommentek

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.