Magyar alkatrésszel támad az új kínai világmárka!

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés  Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.20. 06.00

Stabil, prémium háttérrel, markáns formai megoldásokkal és egyedülálló konnektivitási és autóhasználati koncepcióval született meg a világ legújabb autómárkája, a svéd-kínai Lynk & Co.

Lynk & Co néven új, az egész világon árusítani szánt autómárkát hív életre a Volvót is birtokló kínai Geely autógyár. Mint a sajtótájékoztatón kiderült, már négy éve megkezdték a márka felépítését és az új modellek kifejlesztését. Csak egy adat: az akkor tizenkét fős, a svédországi Göteborgban és Sanghajban működő formatervezői gárda időközben 400 fősre bővült és két újabb irodát is nyitottak Barcelonában és Los Angelesben.

A Geely jellegzetes formai eleme a koncentrikusan ismétlődő oválisok, amely a műszerfali légbeömlők mellett a hátsó lámpákban, illetve az első kerék mögötti betéten is megjelenik. További fotókért kattints!

Az új márka elnöke, a korábban az Opelnél vezető tisztséget betöltő Alain Visser, valamint a formatervezést vezető, korábban a Fordnál, jelenleg pedig a Volvónál tevékenykedő Peter Horbury ezzel is azt kívánta jelezni, hogy az új márkát az egész világ vásárlóközönségének szánják.

A négyéves munka eredményeként már elkészült az első modell is, egy szabadidő-autó, amely nemes egyszerűséggel a 01 jelzést kapta a keresztségben. Kifejlesztésében természetesen oroszlánrészt vállaltak a Volvo szakemberei, akik tudták, hogy az alapul szolgáló CMA (Compact Modular Platform – kompakt méretű típusok moduláris padlólemeze) padlólemezre a jövőben több Volvo típus is épül majd. Az első egyébként a jövőre piacra lépő új XC40.

Az új márka első típusának kialakításakor kiemelt szempont volt az egész világon tetszést arató formaterv, az alacsony fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, a biztonság, az állandó internetkapcsolat és a minőség. Mindebből és a Göterborgban szerdán történt első találkozásunkkor szerzett tapasztalatok alapján egyelőre az körvonalazódik, hogy a Lynk & Co típusai nem egyedül az alacsony árukkal akarnak majd hódítani. Annak ellenére sem, hogy lesznek belőle egyszerűbb, olcsóbb kivitelek csatolt lengőkaros hátsó futóművel (a nagyobb teljesítményűek oldalanként négy lengőkart felvonultató felfüggesztést kapnak) és egyzónás, kézi vezérlésű klímával.

Bár a nemzetközi sajtótájékoztatón egy álcázást viselő, a gyári teszteken keresztülment autón és egy műanyag modellen kívül egy, a szerkezeti egységeket feltáró metszetet mutattak be (fotózni nem volt tilos), utóbbi bepillantást engedett a műszaki megoldásokba és főként azok sokféleségébe.

lynk-co-01-010

Az alapmodellek benzinmotorral, kézi sebességváltóval és elsőkerék-hajtással készülnek, de a Lynk & Co 01-es modelljéből készülhet összkerékhajtásos, hibrid, konnektoros hibrid és teljesen elektromos kivitel is. Ami biztosnak látszik: a konnektoros hibrid nem lehet összkerékhajtásos, mert ahogy a fenti képen is látszik, a 9,7 kWórás, 50 kilométeres hatótávot adó akkumulátor a kardánalagútban foglal helyet.

Alapmotorként másfél literes, háromhengeres, turbófeltöltős benzinmotort kínálnak, ami nem más, mint a Volvo jól ismert kétliteres, négyhengeres motorjának egy hengerrel csökkentett hengerszámú változata. Legnagyobb teljesítménye 180 lóerő lehet (kisebb teljesítményszintekkel is várható), amihez a konnektoros hibrid változatban (ilyet láttunk) 75 lóerős elektromotor társul. Erőátvitelre saját fejlesztésű, hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltót vetnek be. Ezzel a hajtáslánccal a körülbelül 1,7 tonnás Link & Co 01 szabadidő-autó hozzávetőlegesen (a jelen lévő gyári szakember csak így adta meg) 6,7 és 7,0 másodperc közötti idő alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás tempóra.

lynk-co-concept-car-002

Dupla szárnyasajtós koncepcióautó. Ebben a formában aligha fogják gyártani, de az biztos, hogy négyajtós limuzin lesz a kínálatban.

Amint a neve is utal rá, a 01-es csak az első a sorban, a későbbiekben számos további, különböző karosszériaformájú típust kívánnak piacra dobni. Azt azonban, hogy ezt milyen formában tervezik, csak csütörtökön árulják el egy másik, már Berlinben tartandó bemutatón.

Ja, és hol a magyar alkatrész? A konnektoros hibrid kivitel erősáramú kábeleit a Lear gödöllői gyára szállítja a Volvónak, azaz pardon, a Lynk & Co számára.

lynk-co-01-009

Lesz belőle drága, bőrkárpitozású kivitel is. Nagy érintőképernyős kijelző van a középkonzolon, ez fontos tartozék, hiszen a konnektivitást nagyon kihangsúlyozták. A látott műanyag makettben olyan műszeregység volt, amelynek a bal felét analóg sebesség- és a fordulatszámmérő foglalta el, a másik fele LCD kijelző volt

lynkco-01-10_OK

Megkapja a kétliteres (Volvo) benzinmotort is

lynkco-01-01_3_OK

Peter Horbury, a Volvo egykori dizájnere álmodta meg az egyszerű vonalú, de meghökkentő részletekkel fűszerezett formát.

lynk-co-01-024

Amíg a tulajdonos dolgozik, mások rövid időre bérbe vehetik az autóját – a cég tényleg újradefiniálná a mobilitás fogalmát.

lynk-co-01-004

A legnagyobb kerékméret 20-as, a metszeten 235/55 R 18-as volt

Kommentek

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.