A Vezess oldalain többször is írtunk az Apple autófejlesztő programjáról, de mivel azt a gyártó valójában soha nem erősítette meg hivatalosan, és mintha kellemetlen titokként kezelte volna, nem lehettünk biztosak abban, hogy tényleg lesz-e belőle valami, vagy lufi csupán a tervezet.

Erre talán már soha nem derül fény, mert az Apple egyszerűen irányt váltott: belső információk szerint több száz embert irányított át más projektekre, a megmaradt stáb pedig mostantól nem autót fejleszt, hanem csupán annak egy részegységét: olyan autonóm mobilitási rendszereket, amelyeket aztán más autógyártók használhatnak fel.

Mostantól tehát beszállítóként folytatja autóipari kalandját az Apple, ha hinni lehet a híreknek – mert hogy minderről egy szó sem hangzott el hivatalosan. Még ez sem biztos ugyanis, mert állítólag 24 hónapon belül eredményeket várnak a csapattól, és utána dől el véglegesen a projekt sorsa – ennyi idő pedig csak arra elég, hogy már fejlesztés alatt álló technológiákat csiszolgassanak.

Azt mondják, a projekt sűrűn cserélődő, meglehetősen inkompetens vezetése és még sűrűbben változó stratégiai iránya mellett az autóipar és a szórakoztató elektronikai ipar közötti legalapvetőbb különbség is hozzájárulhatott ahhoz, hogy elfordult a cég az ötlettől: az Apple hagyományos vadászterületén nagy beruházásokkal viszonylag gyorsan kövér profitot lehet kaszálni, míg az autóiparban irgalmatlanul gigantikus beruházások, jóval hosszabb átfutási idők szükségesek, a haszonkulcs pedig javarészt egy számjegyű marad.