Tudjuk le az elején: a képeken Sebastian Mackensen és Peter Wolf urak láthatók, akik fontos és felelősségteljes posztot töltenek be a Mini vezetőségében. Most például őket jelölték ki, hogy fotómodellként emeljék a pillanat fényét, amikor megismerjük a márka valóban fontos újdonságát – ami valójában csak a Mini háza táján újdonság.

A matricán jól látható „hibrid tesztjármű” feliratot indokló hajtáslánc ugyanis megegyezik azzal az egységgel, amely a BMW 225xe modellt is hajtja: az első tengelyt a cégcsoport másfél literes, háromhengeres turbós benzinmotorja hajtja, a hátsót pedig egy villanymotor. Hogy a teljesítményadatok megegyeznek-e a két modell esetében (a BMW 224 lóerős, 385 Nm nyomatékú), egyelőre nem tudni, de nagy eltérésre semmiképp nem indokolt számítani.

Ez egyben azt is jelentené, hogy nagyságrendileg 40 kilométer körüli tisztán elektromos hatótávolsággal számolhatunk. Viszont mivel az élvezetes vezethetőséget szem előtt akarja tartani a márka, az elektromos üzem sebességhatárát „bőven a városi sebességkorlátozáson túl”, akár 125 km/óráig tolták ki.

Erről ennyit, most beszéljünk pár szót magáról az új generációs Mini Countrymanről, amely a BMW X1-gyel (és a Mini Clubmannel) közös padlólemezre épül, így nagyobb (kb. 425 cm) és tágasabb lesz. Várhatóan a csomagtartó is nő, bár a jelenlegi 450 liter sem kifejezetten szégyenletesen kicsi. A fent említett hibriden kívül a 231 lóerős JCW adja majd a széria másik csúcsát.

Mini Countryman PHEV

“Nem sikerült” teljesen eltakarni a szokásos hatalmas központi főműszert, ahogy a függőleges légbeömlő rostélyok is kikandikálnak a pokróc alól.