Bajnoki izomkiadással ünnepel a BMW

BMW M4 DTM Champion Edition

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.17. 13.00

Idén is bajnok lett a BMW gyári DTM pilótája, így újra limitált különkiadással ünnepelhetnek az ügyfelek. Egy átöltöztetett GTS-ről van szó.

Marco Wittmann második DTM bajnoki címének örömére elkészült az a BMW M4 DTM Champion Edition, amely az eleve nem szerény BMW M4-est srófolja feljebb bajnokokhoz méltó magaslatokba – vagy máshonnan megközelítve egy BMW M4 GTS-t öltöztet ünnepi gúnyába.

Ennek megfelelően 431 helyett kerek 500 lóerő, 550 helyett 600 Nm nyomaték, valamint egyedi hangolású futómű jár annak a szerencsésnek, akinek nem csupán rendelkezésére áll a 148 500 eurós (németországi) vételár, de elég gyorsan is reagál ahhoz, hogy a mindössze kétszáz különszám egyikét megkaparintsa magának.

A BMW M4 DTM Champion Edition végsebességét nem köti gúzsba elektronika, pontosabban de, csak nem 250-nél, hanem jóval impozánsabb 305 km/óránál. Álló helyzetből 4,3 másodpercről 3,8 szekundumra javult a százas gyorsulás értéke.

A hangulatot a versenyautót idéző fóliázás, szénszálas külső idomok és aerodinamikai elemek, és persze egy (szintén karbon szerkezetű) masszív, fix hátsó szárny teszi teljessé.

Az utastérben M Carbon kagylóülések, középállásában jelölt M sportkormány várja az utasokat – mindkettő Alcantara/bőr kivitelben. Hátul nincs ülés, helyette bukókeret és versenyövrögzítő rendszer került beépítésre. Mégsem puritán pályamodellről van szó: navigációs rendszer, klíma, adaptív LED-fényszórók, parkolóradarok és elektrokróm tükrök segítik a vezető életét.

BMW M4 DTM Champion Edition

A sportkipufogó végcsövei titánból készültek, a lengéscsillapítók és rugóstagok minden irányban mechanikusan állíthatók, a fékrendszer karbon-kerámia tárcsákkal operál, elöl 265/35 R19, hátul 285/30 R20 méretű, kifejezetten pályára optimalizált Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokon áll az autó.

 

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.