Erre figyeljen aki ebben a pocsék, nyálkás, szomorú időben autóba ül

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.10.16. 13.06

A járművezetők fokozott figyelemmel vegyenek részt a közlekedésben a megváltozott időjárási-, látási-, és útviszonyoknak megfelelően.

Az elmúlt hetek tapasztalatai alapján megnőtt a közúti közlekedési balesetek száma, amely nagymértékben a gondatlan magatartásra vezethető vissza. Körültekintő, figyelmes vezetéssel, a szabályok megtartásával a balesetek nagy része elkerülhető és a passzív biztonsági eszközök használatával a sérülés súlyossága mérsékelhető.
40895_315488_784x523

Az októbertől decemberig bekövetkező balesetek jellemző oka, hogy a közlekedésben részt vevők nem a megváltozott időjárási-, látási- és útviszonyoknak megfelelő sebességgel vezetik járműveiket, míg az észlelhetőség hiányosságai első sorban a gyalogosok és kerékpárosok részére jelent többletkockázatot. Különösen jellemző ez a lakott területen kívüli útszakaszokra, ahol adott a jogszabályi lehetőség a magasabb haladási sebességre. Ebben az időszakban megnövekszik a követési távolság meg nem tartásából eredő balesetek száma.

Kell az ellenőrzés!

A gépjárműveket ajánlatos már október hónapban alaposan átnézni, megvizsgálva minden biztonsági berendezést és tartozékot. Elengedhetetlen az akkumulátor, a gumiabroncsok, a világítás és a fékrendszer ellenőrzése. Az őszi közlekedés kapcsán a gépkocsival történő közlekedés fontos kelléke lehet a jól működő ablaktörlő, a megfelelő ablakmosó folyadék vagy a páramentesítő. Fontos tudni, hogy a nyári gumiabroncs 7 °C fok alatt már nem teljesíti feladatát. A köd, a szitáló eső, a nyálkás utak mindennapossá válnak. A száraz és vizes utak hirtelen válthatják egymást, mely különös óvatosságot és figyelmet kíván.

40895_315487_1000x700

Kövessük az előttünk haladó nyomvonalát, és ha lehet, óvakodjunk az alattomos pocsolyáktól. Az ország útviszonyait ismerve sosem tudhatjuk, milyen mély gödör rejtőzik a vízfelszín alatt.  Nagyobb esőben csökkentsük a sebességet, a gumik vízkiszorító képessége nem végtelen. Ha már nem képesek kiszorítani a megfelelő mennyiséget, megszűnik a kapcsolat az út és az abroncsok között, így a tapadás nullára csökken.

 

Ha már megcsúszott az autó, akkor lehetőleg a fékezést kerülve, a csúszás irányába történő ellenkormányzással tudjuk visszanyerni a stabilitást. Ez leírva egyszerű, a valóságban némi gyakorlást igényel. Ezért mindenkinek javasoljuk, hogy ezeket a veszélyhelyzeteket biztonságosan, ellenőrzött körülmények között tapasztalja meg, az elérhető vezetéstechnikai pályák valamelyikén. A lényeg, hogy a kitörő fenekű autóban mindig abba az irányba kormányozzunk, amerre menni szeretnénk, még ha az oldalablakon nézünk is ki.

Soha ne vezessenek, ha alkoholt fogyasztottak és vegyék figyelembe, hogy a biztonsági öv használata  egyaránt kötelező a gépkocsi vezetőjének és utasának! (police.hu)

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.