Az autóvásárlók 94 százaléka az interneten kezdi a tájékozódást, derült ki egy tanulmányból, amelyet vélhetően Franciaországban, a helyi piacról készítettek, bár erre vonatkozóan nincsenek információink. Mindenesetre itt vezette be a Seat és az online kereskedelem egykori úttörője, az Amazon különleges webshopos autóvásárlási szolgáltatását.

A koncepció egyszerű: a Seat az Amazonon keresztül kínálja megvételre autóit, amiket 72 órán belül házhoz szállítanak. A vételár teljes összegét bajosan lehetne kártyával kiegyenlíteni, ezért a vevők egy 500 eurós előleget fizetnek be az Amazon fizetési felületén.

A megrendelés befogadását követően felhívja őket egy szakértő, aki ellenőrzi, hogy van-e jogosítványuk, véglegesíti a megrendelést és elrendezi a fizetési módozatot. Ha minden rendben van, viszik az autót – valójában nem az Amazon szerződött futárai intézik a szállítást, hanem a vevő lakóhelyéhez legközelebbi Seat márkakereskedő.

451577

Mivel erre a szolgáltatásra nem sok precedens létezik, a Seat óvatosan, kicsiben kezdi a kísérletet: tizenöt darab Seat Mii by Mango limitált kiadás várja az innovatív vevőket. A parányi divatautót néhány hete mutatta be a Seat: az autón egyébként ritkán látható, elegáns színek, 15 colos könnyűfém felnik, fekete-bézs Alcantara üléskárpit várja az igényes vevőket. A slusszpoén igazi csajos autóhoz méltó: kézitáska-tartó horog figyel a kesztyűtartón.