Novemberben frissül a VW Golf

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.14. 13.00

Jelentős modellfrissítésre készül a Volkswagen, megújul a Golf hetedik kiadása. Tényeket még nem közöltek, csak egy csomó jópofa statisztikát.

2016 novemberében teljes körűen megújul a Volkswagen Golf, a világ egyik legnagyobb számban eladott személyautója. A pontos részletek még nem ismertek, bár minden bizonnyal az infotainment és kapcsolódási funkciók fejlesztése, a vezetőtámogató, félautonóm rendszerek körének bővítése, és a motorkínálat átdolgozása lesz terítéken.

Hogy addig se unatkozzon a Golfra éhes közönség, néhány érdekes adattal szolgált a gyár, mi meg továbbadjuk őket azoknak, akik esetleg nem ismerték volna őket.

2015 végével bezárólag 32 590 025 darab Gold talált gazdára világszerte. Európában nem gyártottak ennél népszerűbb modellsorozatot, a világon is kevés ehhez fogható van: a Ford F-150 pickup 1948 óta 35 milliónál több példányban talált gazdára, a Toyota Corollát pedig bőven több mint 40 millióan vásároltak 1966 óta. Ez az illusztráció még a 30 milliós mérföldkőnél készült.

2015 végével bezárólag 32 590 025 darab Golf talált gazdára világszerte. Európában nem gyártottak ennél népszerűbb modellsorozatot, a világon is kevés ehhez fogható van: a Ford F-150 pickup 1948 óta 35 milliónál több példányban talált gazdára, a Toyota Corollát pedig bőven több mint 40 millióan vásároltak 1966 óta. Ez az illusztráció még a 30 milliós mérföldkőnél készült.

Az elmúlt 42 évre lebontva ez annyit tesz, hogy átlagosan 40 másodpercenként adtak el egy Golfot valahol a világban. Ez éppen egy oslói (Norvégia) kereskedés.

Az elmúlt 42 évre lebontva ez annyit tesz, hogy átlagosan 40 másodpercenként adtak el egy Golfot valahol a világban. Ez éppen egy oslói (Norvégia) kereskedés.

Ugyanezt nézzük meg a gyárak szemszögéből is: naponta 2120 Golf készül bolygónkon, jelenleg négy ország (Brazília, Kína, Németország, Mexikó) öt üzemében.

Ugyanezt nézzük meg a gyárak szemszögéből is: naponta 2120 Golf készül bolygónkon, jelenleg négy ország (Brazília, Kína, Németország, Mexikó) öt üzemében.

A Golf nem luxusautó, ezért ritka szereplője árveréseknek. 2005-ben mégis kalapács alá került, és 189 ezer euróért cserélt gazdát egy Golf V-ös. Miért? Mert eredeti tulajdonosa Joseph Aloisius Ratzinger volt, akit legtöbben csak úgy ismerünk: XVI. Benedek pápa. Az autót egy online kaszinó vette meg.

A Golf nem luxusautó, ezért ritka szereplője árveréseknek. 2005-ben mégis kalapács alá került, és 189 ezer euróért cserélt gazdát egy Golf V-ös. Miért? Mert eredeti tulajdonosa Joseph Aloisius Ratzinger volt, akit legtöbben csak úgy ismerünk: XVI. Benedek pápa. Az autót egy online kaszinó vette meg.

Meddig megy el a Golf? Ha vigyáznak rá, és főleg nem adják el, akár egymillió kilométert is. Egy Hans-Dieter Gehlen nevű német pasas 1983-as gyártású, tehát első szériás Golfja 2003 februárjában, húszévesen hivatalosan túlfordult a 999 999 kilométeren. 70 lóerős benzinmotorja soha nem lépett túl a 3000/perc fordulatszámon, a most 70 éves bácsi 110-nél egyszer sem ment gyorsabban autójával.

Meddig megy el a Golf? Ha vigyáznak rá, és főleg nem adják el, akár egymillió kilométert is. Egy Hans-Dieter Gehlen nevű német pasas 1983-as gyártású, tehát első szériás Golfja 2003 februárjában, húszévesen hivatalosan túlfordult a 999 999 kilométeren. 70 lóerős benzinmotorja soha nem lépett túl a 3000/perc fordulatszámon, a most 70 éves bácsi 110-nél egyszer sem ment gyorsabban autójával.

Manapság a 400 lóerős szuper-Golfra vagyunk ráizgulva, pedig készült már ennél erősebb gyári modell is: 2007-ben egy W12-es blokkot műtöttek bele a GTI-be, az eredmény 650 agyament lóerő.

Manapság a 400 lóerős szuper-Golfra vagyunk ráizgulva, pedig készült már ennél erősebb gyári modell is: 2007-ben egy W12-es blokkot műtöttek bele a GTI-be, az eredmény 650 agyament lóerő.

Ötféle hajtás: a gyár szerint egyetlen más autó sem kapható elektromos, benzin-elektromos hibrid (képünkön), benzines, dízel és benzin-LPG üzemű erőforrásokkal.

Ötféle hajtás: a gyár szerint egyetlen más autó sem kapható elektromos, benzin-elektromos hibrid (képünkön), benzines, dízel és benzin-LPG üzemű erőforrásokkal.

Kommentek

Így vezet villanyautót egy ralilegenda

Rauno Aaltonen a ballábfék pápája, aki még most, 79 évesen is tudja, mitől döglik a légy. A legendás MINI-s pilótát felkérte a BMW, ugyan fusson már egy kört az i3-mal, és ő megtette.

Nissan GT-R Track Edition: Köztes megoldás

A Nissan GT-R Track Edition a Nismo adottságait párosítja kisebb motorteljesítménnyel; a modell új piacra lépése jó apropó, hogy ismét elcsámcsogjunk részletein.

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.