Novemberben frissül a VW Golf

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.14. 13.00

Jelentős modellfrissítésre készül a Volkswagen, megújul a Golf hetedik kiadása. Tényeket még nem közöltek, csak egy csomó jópofa statisztikát.

2016 novemberében teljes körűen megújul a Volkswagen Golf, a világ egyik legnagyobb számban eladott személyautója. A pontos részletek még nem ismertek, bár minden bizonnyal az infotainment és kapcsolódási funkciók fejlesztése, a vezetőtámogató, félautonóm rendszerek körének bővítése, és a motorkínálat átdolgozása lesz terítéken.

Hogy addig se unatkozzon a Golfra éhes közönség, néhány érdekes adattal szolgált a gyár, mi meg továbbadjuk őket azoknak, akik esetleg nem ismerték volna őket.

2015 végével bezárólag 32 590 025 darab Gold talált gazdára világszerte. Európában nem gyártottak ennél népszerűbb modellsorozatot, a világon is kevés ehhez fogható van: a Ford F-150 pickup 1948 óta 35 milliónál több példányban talált gazdára, a Toyota Corollát pedig bőven több mint 40 millióan vásároltak 1966 óta. Ez az illusztráció még a 30 milliós mérföldkőnél készült.

2015 végével bezárólag 32 590 025 darab Golf talált gazdára világszerte. Európában nem gyártottak ennél népszerűbb modellsorozatot, a világon is kevés ehhez fogható van: a Ford F-150 pickup 1948 óta 35 milliónál több példányban talált gazdára, a Toyota Corollát pedig bőven több mint 40 millióan vásároltak 1966 óta. Ez az illusztráció még a 30 milliós mérföldkőnél készült.

Az elmúlt 42 évre lebontva ez annyit tesz, hogy átlagosan 40 másodpercenként adtak el egy Golfot valahol a világban. Ez éppen egy oslói (Norvégia) kereskedés.

Az elmúlt 42 évre lebontva ez annyit tesz, hogy átlagosan 40 másodpercenként adtak el egy Golfot valahol a világban. Ez éppen egy oslói (Norvégia) kereskedés.

Ugyanezt nézzük meg a gyárak szemszögéből is: naponta 2120 Golf készül bolygónkon, jelenleg négy ország (Brazília, Kína, Németország, Mexikó) öt üzemében.

Ugyanezt nézzük meg a gyárak szemszögéből is: naponta 2120 Golf készül bolygónkon, jelenleg négy ország (Brazília, Kína, Németország, Mexikó) öt üzemében.

A Golf nem luxusautó, ezért ritka szereplője árveréseknek. 2005-ben mégis kalapács alá került, és 189 ezer euróért cserélt gazdát egy Golf V-ös. Miért? Mert eredeti tulajdonosa Joseph Aloisius Ratzinger volt, akit legtöbben csak úgy ismerünk: XVI. Benedek pápa. Az autót egy online kaszinó vette meg.

A Golf nem luxusautó, ezért ritka szereplője árveréseknek. 2005-ben mégis kalapács alá került, és 189 ezer euróért cserélt gazdát egy Golf V-ös. Miért? Mert eredeti tulajdonosa Joseph Aloisius Ratzinger volt, akit legtöbben csak úgy ismerünk: XVI. Benedek pápa. Az autót egy online kaszinó vette meg.

Meddig megy el a Golf? Ha vigyáznak rá, és főleg nem adják el, akár egymillió kilométert is. Egy Hans-Dieter Gehlen nevű német pasas 1983-as gyártású, tehát első szériás Golfja 2003 februárjában, húszévesen hivatalosan túlfordult a 999 999 kilométeren. 70 lóerős benzinmotorja soha nem lépett túl a 3000/perc fordulatszámon, a most 70 éves bácsi 110-nél egyszer sem ment gyorsabban autójával.

Meddig megy el a Golf? Ha vigyáznak rá, és főleg nem adják el, akár egymillió kilométert is. Egy Hans-Dieter Gehlen nevű német pasas 1983-as gyártású, tehát első szériás Golfja 2003 februárjában, húszévesen hivatalosan túlfordult a 999 999 kilométeren. 70 lóerős benzinmotorja soha nem lépett túl a 3000/perc fordulatszámon, a most 70 éves bácsi 110-nél egyszer sem ment gyorsabban autójával.

Manapság a 400 lóerős szuper-Golfra vagyunk ráizgulva, pedig készült már ennél erősebb gyári modell is: 2007-ben egy W12-es blokkot műtöttek bele a GTI-be, az eredmény 650 agyament lóerő.

Manapság a 400 lóerős szuper-Golfra vagyunk ráizgulva, pedig készült már ennél erősebb gyári modell is: 2007-ben egy W12-es blokkot műtöttek bele a GTI-be, az eredmény 650 agyament lóerő.

Ötféle hajtás: a gyár szerint egyetlen más autó sem kapható elektromos, benzin-elektromos hibrid (képünkön), benzines, dízel és benzin-LPG üzemű erőforrásokkal.

Ötféle hajtás: a gyár szerint egyetlen más autó sem kapható elektromos, benzin-elektromos hibrid (képünkön), benzines, dízel és benzin-LPG üzemű erőforrásokkal.

Kommentek

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.