Pályaversenyautót épít a Hyundai

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.13. 12.00

A hónap végén mutatja be versenypályára szánt Veloster-tanulmányát a Hyundai. Ha megvalósul, akkor sem jön Európába.

Pályaversenyautót épít a Hyundai

A Párizsi Autószalonon bemutatott 375 lóerős, szárnyas ajtós Hyundai RN30 a hamarosan színre lépő N almárka első típusának előfutára. Hogy a Gurnade Veloster Concept micsoda, arra azonban nem tudunk rájönni – részben azért, mert nem árulták el, részben azért, mert sehol sem tudjuk elhelyezni az autót az észak-amerikai motorsport szövevényes világában.

A Veloster a Hyundai útkeresésének egyik leglátványosabb produktuma volt, és bár Európában mára kegyvesztetté vált, jó látni, hogy vannak még olyan részei a világnak, ahol látnak fantáziát az 1+2 ajtós kupéban. De még mekkora fantáziát: a gyártó a Gurnade Inc. grafikai stúdiót kereste fel, hogy vadítsa meg az autó vonalait. Ők ezt meg is tették, a koreai márka mérnökei pedig elvégezték a látványhoz dukáló műszaki átalakításokat.

Légterelők, szárnyak, szélesítések és egy készletnyi háromrészes felni: a Gurnade olyan optikát varázsolt a Veloster köré, amely akár egy japán autós mangában is megállná a helyét.

Aztán a mérnökön volt a sor: verseny intercoolert, leömlőt és hideglevegő-bevezetést, egyedi motorvezérlést, sportkipufogót biggyesztettek a motorra, a futóművet hatdugattyús fékekkel, egyedi rugóstagokkal, hátsó csatolt lengőkarral, toronymerevítésekkel, a már említett, 19 colos felnikkel és Toyota versenyabroncsokkal toldották meg.

Az autó magenta fényezése is különleges, ahogy a szénszálas kompozitból készült légterelők, hűtőrács, kerékív-szélesítések, csomagtér- és motorházfedél is (utóbbi alá böhöm nyílásokon át áramlik a friss levegő.) A fényszórókon talán nem látszik, de azok sem eredetiek.

Az utastérben versenyülések, versenyövek, homológ bukókeret, LED-es váltóvillám, szénszálas kormánykerék pompáznak, és persze nagy zenét is kapott az autó, mélynyomóval meg mindennel, ami kel.

Kommentek

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.