Audi R8 e-tron: Szép volt, elég volt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.13. 11.00

Nem egészen száz eladott autó után az Audi törölte elektromos szupersportkocsiját a modellprogramból.

Audi R8 e-tron: Szép volt, elég volt

Ami nem megy, ne erőltessük: erre a belátásra jutott az Audi, és leállította a második generációs R8 e-tron gyártását. Ez különösebben senkinek nem fog feltűnni, hiszen az autó kizárólag egyedi megrendelésre készült, azaz hogy készült volna, ha van, aki megrendelje.

Az autó menetdinamikája lenyűgöző volt, a duplamotoros, hátsókerék-hajtású autó 456 lóerejével elérte a 250 km/órát, a 920 Nm nyomaték 3,9 másodperces 100-as gyorsulásra volt elég. Csakhogy mindezért egymillió eurót kellett leszurkolni, amire a jelek szerint kevesebb mint 100 ember mutatott hajlandóságot.

Audi-R8_e-tron-2016-1600-0d

Pedig az Audi komolyan gondolta a projektet: annak idején azt rebesgették, hogy Wolfgang Dürheimer igazgatónak azért kellett távoznia a cég éléről, mert nem támogatta elég lelkesen az ötletet (értsd: felfüggesztette a fejlesztést.)

Az Audi kudarca nem sok jót ígér azoknak az egyéni kezdeményezéseknek, amelyek hasonló áron, ám a német vállalat stabil garanciális és K+F háttere nélkül próbálnak elektromos szupersportautókat piacra dobni.

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.