Ki gondolta volna, hogy ilyen gyorsan elmúlik az újdonság varázsa: tavaly szeptemberben közel másfélszer annyit adott el az új generációs Mustangból a Ford az USA-ban, mint idén, az év első kilenc hónapjának a forgalma a tavalyi 96 ezerről 87 ezerre esett vissza. Az ideálisnak mondott 60 nap helyett 89 napra elegendő autó gyűlt össze a gyár lerakatában, ezért a Ford “a kereslethez igazítja a gyártást” – magyarul szünetelteti a termelést, amíg kellőképpen meg nem tudja ritkítani a készletet.

Éves szinten még így is vezeti az izomautók (muscle car) szegmensét a Ford, de ez leginkább annak köszönhető, hogy a konkurensek – a Dodge Challenger és a Chevrolet Camaro – sem teljesítenek valami fényesen.

Ford-Mustang_Shelby_GT350-2017-1600-07

A Dodge-ból idén szeptemberig 51 ezer darabot adott el az USA-ban a Fiat-Chrysler Automobiles, szemben a tavalyi év első háromnegyed évében regisztrált 52 ezer autóval. A Chevrolet Camaro amerikai eladásai tavaly ilyenkor 61 ezer darabon álltak, most januártól szeptemberig mindössze 54 ezer példányban talált gazdára a kupé, amely 2010 óta nem muzsikált ilyen gyengén.

Képeinken a Ford Mustang Shelby GT350.