Sergio Marchionne kiadta a parancsot: amilyen gyorsan csak lehet, be kell hozni a Fiat-Chrysler lemaradását a prémium elektromos szegmensben. A küldetést a Maseratinak kell végrehajtania, ám ez nem biztos, hogy olyan egyszerű lesz.

Roberto Fedeli főmérnök szerint ugyanis a jelenlegi paraméterek mellett rendkívül nehéz volna összehozni a Maserati megkülönböztető jegyeit magán viselő villanyautót.

„Az elektromotor lenyűgöző gyorsítóképessége egy ideig elbűvöli a vezetőket, de aztán elmúlik a varázsa, és marad az akkumulátorok súlyos tömege, ami gátolja a dinamikus vezethetőséget.” A Maserati villanyautója ezért nem lehet olyan, mint a mostani villanyautók – de hogy milyen lesz, azt alighanem még ők maguk sem tudják.

A Teslát sem tekinti követendő példának a műszaki vezető, szerinte az amerikai gyártó megoldásai és kidolgozási minősége a hetvenes évek német autóiparának a színvonalán áll.

Képeinken a 2014-es Maserati Alfieri tanulmányautó