Szétmálló kormánykerék, lángra kapó napellenző

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.07. 11.00

Visszatérnek a heti visszahívások, mi pedig nem győzzük kapkodni a fejünket, mi minden csúszhat félre egy autóban.

Ezen a héten buszokat, motorkerékpárokat és még egy önjáró darut is visszahívott gyártója, ám mi most koncentráljunk a személy- és kisáruszállítókra.

SsangYong-Tivoli-Front-Press-Image

A Nissan Primastar 2012. szeptember 25. és 2013. december 14. között gyártott példányainál veszélyes hibajelenségre bukkant a gyártó: a kormánykerék fém vázszerkezete megrepedhet, ami az egész volán stabilitását, azaz a jármű irányíthatóságát veszélyezteti – legrosszabb esetben küllőinél eltörhet, és teljesen leválhat a kormányoszlopról a kerék.

Nem tudta ennyire pontosan meghatározni a Fiat-Chrysler csoport azoknak a 2011 és 2012 során gyártott Dodge Durango és Jeep Grand Cherokee modelleknek a halmazát, amelyeknél a napellenzőbe beépített piperevilágítás lehet zárlatos, ami ugyanúgy tűzveszélyt jelent, mint a 2015 júliusától 2016 januárjáig készült SsangYong Tivolik hibás üzemanyag-vezetéke, amelyből üzemanyag szivároghat a forró blokkra.

2016_chevrolet_tahoe_angularfront

Két további visszahívásról is beszámolt a héten az Európai Bizottság releváns testülete. Akinek 2013 és 2016 között gyártott, amerikai General Motors-termék van a tulajdonában (az Európában forgalmazott Cadillac Escalade és Chevrolet Corvette típusokon túl érintett még a Buick Encore és LaCrosse; a Chevrolet Caprice, Silverado, Trax, Spark EV, SS, Suburban és Tahoe, valamint a GMC Sierra és Yukon), igyekezzen elkerülni a frontális ütközést, mert szoftverhiba miatt sem az elülső légzsákok, sem az övelőfeszítők nem működnek megfelelően.

A Volkswagen Passat gyártósorán 2015. április 27-től egészen ugyanazon év október 14-ig hibás dugattyúval szerelték az ESP rendszer szivattyúját, ami ezért megszorulhat, ez pedig akadályozhatja a hidraulikus rendszerben a nyomás felépülését, illetve csökkenését.

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.