Kibővíti új modelleinek kínálatát a Mercedes: az E-osztályos kombi és a GLC Coupé egyaránt új hajtáslánc-kombinációkban kelleti magát.

A bődületes bendőjű puttonyos modell eddig három motorral volt elérhető: az E220d 192, az E200 184, az E250 211 lóerős. Ehhez a trióhoz csatlakozik most a 150 lóerős E200d, a 258 lóerős, 3.0 V6-os E350d, és a júniusban már beharangozott csúcsmodell, az E 43 4MATIC (nyitóképünkön), amelynek háromliteres, hathengeres turbómotorja 401 lóerőre képes, és 4,7 mp alatt gyorsul százra.

Fontos, bár nem kombis újdonság, hogy az eddig csak hátul hajtó E220 d szedán mostantól összkerékhajtással is elérhető, 45:55 arányban hátratolt hajtással, 7,5 másodperces gyorsulással.

Érdekes, bár nem igazán fontos, és nem is hajtáslánchoz kapcsolható újdonság, hogy mostantól az összes E-kombihoz megrendelhető a csomagtérpadlóból kihajtogatható, hátrafelé néző dupla szükségülés, amelyet azonban csak 115 centis magasságig használhatnak gyermekek vagy kis emberek. Annál érdekesebb a csomagtartó padlójába integrálható sínes-teleszkóprudas rakományrögzítő rendszer vagy az AMG modellekhez kérhető szénszálas optikai csomag.

A GLC Coupé kínálata még több új taggal bővült: a GLC 220d Coupé (170 LE), a GLC 250d Coupé (204 LE) és a GLC 250 Coupé (211 LE) mellé megérkezett a GLC 350d Coupé 258 lóerővel, 6,2-es gyorsulással, az AMG GLC 43 Coupé (képünkön) 367 lóerővel és 4,9 másodperces szintidővel. A két csúcsmotor alatt megjelenik a GLC 350 e Coupé hibrid 320 LE rendszerteljesítménnyel, 34 kilométeres elektromos üzemmóddal, a GLC 350d Coupé 258 lóerős hathengeressel, valamint a GLC 300 Coupé a 245 lóerőre beállított négyhengeres benzinmotorral. A felsorolt új hajtásláncok egytől egyik összkerékhajtásúak.