Látványosan zárul a Lotus szülinapja

Lotus Exige 350 Special Edition

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.06. 16.00

Ötvenéves a Lotus, és ennek örömére több típusból és különkiadással jelentkezett a gyár. A legvégére hagyták a legütősebbet.

Az Exige 350 a modellsorozat legkeményebb tagja, nem véletlen, hogy ebből alakította ki jubileumi limitált szériáját a Lotus.

Kezdjük a legkevésbé fontos jellemzőkkel: a külvilág számára módosított elülső légbeömlő, négyféle exkluzív árnyalat, valamint egyedi varrású fekete bőr vagy Alcantara kárpitozás segít azonosítani az autót.

Ennél fontosabbak a tömegcsökkentő részletek, amelyek külön-külön minden Exige-hez megrendelhetők amúgy, itt azonban az alapcsomag részét képezik. A szénszálas vázú sportülések, a kovácsolt alumíniumfelnik, a lítium-ion akkumulátor mellett könnyített motorbakok, könnyű középkonzol, burkolatlan váltókulissza (automata váltóval egyáltalán nem rendelhető az évfordulós modell), valamint megkurtított zajszigetelés csökkenti 26 kilóval az autó tömegét az alapkivitelhez képest, így az nem éri el az 1,1 tonnát.

Ezt a tömeget könnyedén mozgatja a kompresszoros 3.5 V6 400 Nm nyomatéka: a 345 lóerős motor 3,9 mp alatt dobja százra a kocsit, a végsebesség 274 km/óra, ami a hiányos szélvédelem miatt pokolinak mondható. A menetdinamikai képességek két fokozatban (sport vagy verseny) állíthatók.

Lotus-Exige_350_Special_Edition-2016-1600-04

A fékeket az AP Racing szállítja, az aerodinamikai elemek 42 kilóval tolják az aszfaltra az autót 160 km/óra sebességnél.

A pillekönnyű Exige-ből ötven darab készül, a szériát aki kapja, marja alapon értékesítik. A korábbi szülinapi típusok, az Evora 400 Hethel Edition és az Elise 250 Special Edition pillanatokon belül elfogytak. Bizarr ötlet, hogy a véres verejtékkel megspórolt tömeget olyan kényelmi funkciókkal szedi vissza az autó, mint az alapáras tempomat és padlószőnyegek, vagy az opciós audiorendszer.

 

Kommentek

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.