Látványosan zárul a Lotus szülinapja

Lotus Exige 350 Special Edition

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.06. 16.00

Ötvenéves a Lotus, és ennek örömére több típusból és különkiadással jelentkezett a gyár. A legvégére hagyták a legütősebbet.

Az Exige 350 a modellsorozat legkeményebb tagja, nem véletlen, hogy ebből alakította ki jubileumi limitált szériáját a Lotus.

Kezdjük a legkevésbé fontos jellemzőkkel: a külvilág számára módosított elülső légbeömlő, négyféle exkluzív árnyalat, valamint egyedi varrású fekete bőr vagy Alcantara kárpitozás segít azonosítani az autót.

Ennél fontosabbak a tömegcsökkentő részletek, amelyek külön-külön minden Exige-hez megrendelhetők amúgy, itt azonban az alapcsomag részét képezik. A szénszálas vázú sportülések, a kovácsolt alumíniumfelnik, a lítium-ion akkumulátor mellett könnyített motorbakok, könnyű középkonzol, burkolatlan váltókulissza (automata váltóval egyáltalán nem rendelhető az évfordulós modell), valamint megkurtított zajszigetelés csökkenti 26 kilóval az autó tömegét az alapkivitelhez képest, így az nem éri el az 1,1 tonnát.

Ezt a tömeget könnyedén mozgatja a kompresszoros 3.5 V6 400 Nm nyomatéka: a 345 lóerős motor 3,9 mp alatt dobja százra a kocsit, a végsebesség 274 km/óra, ami a hiányos szélvédelem miatt pokolinak mondható. A menetdinamikai képességek két fokozatban (sport vagy verseny) állíthatók.

Lotus-Exige_350_Special_Edition-2016-1600-04

A fékeket az AP Racing szállítja, az aerodinamikai elemek 42 kilóval tolják az aszfaltra az autót 160 km/óra sebességnél.

A pillekönnyű Exige-ből ötven darab készül, a szériát aki kapja, marja alapon értékesítik. A korábbi szülinapi típusok, az Evora 400 Hethel Edition és az Elise 250 Special Edition pillanatokon belül elfogytak. Bizarr ötlet, hogy a véres verejtékkel megspórolt tömeget olyan kényelmi funkciókkal szedi vissza az autó, mint az alapáras tempomat és padlószőnyegek, vagy az opciós audiorendszer.

 

Kommentek

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.