Ilyen trágya terméket sem gyártott még a Toyota

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.10.06. 09.17

A Toyota csoport két tagja egy harmadik vegyipari óriással összeállva olyan terméket dolgozott ki, amely egy csomó kellemetlenségtől megóvhatja Japán lakosait.

Ilyen trágya terméket sem gyártott még a Toyota

80 millió tonna: ennyi istállótrágya keletkezik a japán gazdaságokban évente. Mezőgazdasági ismeretek híján nem tudjuk megítélni, ez sok vagy kevés, mindenesetre a szigetországban sokan figyelik aggódva a jelenséget, hiszen a trágya büdös, a belőle felszabaduló gázok erősítik a légkörben az üvegházhatást, az ivóvízbe szivárogva komoly szennyezést okoz, ráadásul még büdös is a trágya.

Minden jelentős probléma egyben üzleti lehetőséget is jelent, és ezt felismerve sokan, így a Toyota is dolgozik a trágyaterhelés hatásainak enyhítésén. Egy kontaktlencsegyártó vállalattal, a Meniconnal közösen immár tíz éve fejlesztenek és értékesítenek (resQ45 néven) olyan enzimtartalmú anyagokat, amelyekkel felgyorsítható az állati trágya komposztálása.

Livestock-manure

Legújabb fejlesztésük egy 2013-ban bevezetett, igen hatékony terméken alapul: a New-Tokubetsu-Kyuko port a trágyához adagolva megfeleződött (négy hétről kettőre) a trágya lebomlásának ideje, ráadásul a bűzt okozó ammónia keletkezését is visszaszorította, legalább 50, de akár 90 százalékkal (állattól függően).

A port elteríteni egy nagy rakás állati ürüléken persze macerás, ezért most elkészült a New-Tokubetsu-Kyuko Liquid, azaz a hatóanyag folyékony koncentrátuma, amiből 8 kg helyett elég 100 gramm, adagolása pedig egyszerűbb és gyorsabb, mint a poré.

Az új termék a resQ45 család “zászlóshajója”, amely olyan, vicces nevű trágyalebontó adalékok sorába csatlakozik be, mint a disznókakához kifejlesztett Buta resQ vagy a Moo resQ, amelyet nem nehéz értelmezni.

A New-Tokubetsu-Kyuko Liquid forgalmazásáról a Toyota-csoport két leányvállalata, a Toyota Tsusho és a Toyota Roof Garden gondoskodik.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.