Örökéletű kulcs a Fordnál

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.10.01. 16.30

Vízbe merítették, betonra ejtették és extrém hőhatásoknak tették ki a Ford új indítókulcsát. Ezzel bizonyították, hogy az éltre tervezték.

Örökéletű kulcs a Fordnál

Új indítókulcsot készített a Ford, arra tervezték, hogy még a legkíméletlenebb használat mellett is hibátlanul működjön az autó teljes élettartama alatt. Mindez igen becsülendő egy olyan környezetben az okostelefonok, tabletek és laptopok alig néhány év használat után már mennek is a kukába.

A Ford kemény teszteknek vetette alá a Transit és a Transit Custom indítókulcsát, hogy megbizonyosodjon arról: az eszköz biztosan kibírja, ha 30 percre vízbe merítik, ötvenszer betonpadlóra ejtik, és 60 Celsius fokos forróságnak vagy éppen -20 fokos kemény fagynak teszik ki.

Az indítókulcs egyébként teljesen úgy néz ki, mint bármelyik más slusszkulcs: vannak rajta gombok az autó nyitásához-zárásához, és a tolla behajtható. Ugyanakkor a szigeteléseknek köszönhetően tökéletesen vízálló, és a kulcsfejet alkotó két műanyag elem illesztő rését dörzshegesztés zárja le. A kulcs belső részeit úgy tervezték meg, hogy ellenálljanak a munkavégzés során gyakori hatásoknak, az apró újratölthető akkumulátor pedig a gyújtáskapcsolóba dugva automatikusan töltődik, így sosem fog lemerülni.

A mérnökök klímakamrában is bevizsgálták a kulcsot, méghozzá nemcsak sivatagi és sarkvidéki klímát szimulálva, hanem 100 százalékos páratartalom mellett is. A további tesztek a következők voltak:

• Porállóság: 5 óra a finom szemű, örvénylő porban
• Ellenállás a kémiai hatásoknak: 96 óra folyamatos próba gázolajjal, benzinnel, etanollal, oldószerekkel és izzadsággal
• Zseb-szimuláció: 4 óra folyamatos rázás pénzérmék és más kulcsok között
• Az elem tartóssága: 10 gombnyomás 12 alkalommal, a szokásos erővel
• Hosszú élettartam: 100.000 aktiválás +50 és -10 Celsius fok közötti hőmérsékleteken

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.